Американският производител на бижута Tiffany & Co. отчете възстановяване на продажбите си в навечерието на коледните празници – добра новина за френския конгломерат LVMH, който по-рано тази година купи марката за сумата от 16,2 млрд. долара.
Продажбите са отбелязали ръст от 1-3% за периода от 1 ноември до 24 декември спрямо година по-рано, показват предварителни данни на компанията, цитирани от Bloomberg.
Изненадващо основен двигател на увеличението са потребителите в страна, която не празнува Коледа – Китай. Благодарение на Поднебесната империя ръстът за целиа азиатско-тихоокенаски регион е 5-7%. Компанията разширява предлагането си на този пазар, вдъхвайки нов живот на основния си магазин в региона – този в Шанхай, който вече е и най-големият на марката в Азия.
Наблюдава се и възстановяване на търсенето на американския пазар, който беше особено труден за Tiffany напоследък. Ръстът в продажбите от 2-4% стана факт на фона на предстоящо реновиране на популярния магазин на марката на Пето авеню.
Данните за празничния сезон бяха оповестени след спад на нетната печалба за деветте месеца до октомври.
LVMH купи Tiffany в момент, когато американският производител изпитва трудности заради намалелите разходи на туристите в САЩ и продължаващите протести в Хонконг. Въпреки това акциите на Tiffany поскъпват с 66% от началото на годината до четвъртък, като по-голяма част от ръста дойде, след като стана ясна сделката с френския конгломерат в края на октомври.