Компанията LVMH изпълнява обещанието си да създаде повече работни места в сферата на производство в САЩ. Това е част от плана на Бернар Арно, председател на френския луксозен конгломерат, да се предпази от търговското напрежение между ЕС и САЩ и да затвърди разбирателството си с президента Доналд Тръмп.
В четвъртък Тръмп и дъщеря му Иванка ще участват в официална церемония за откриването на нова фабрика на Louis Vuitton в Тексас заедно с Арно, който е водещ акционер на компанията LVMH, и Майкъл Бърк, главен изпълнителен директор на най-известната й марка.
През 2017 г. Арно беше един от първите изпълнителни директори, които посетиха президента Тръмп след изборите, предприемайки този ход в момент, когато повечето ръководители на модни марки се колебаеха дали да се сближат с новия държавен глава. Модата бе притисната между заплахата от мита за чуждестранните доставчици и опасенията, че потребителите, които не одобряватТръмп, ще бойкотират марки, които подкрепят новата администрация.
Арно, под чието ръководство са и други луксозни марки като парфюмите Givenchy, конякът Hennessy и шампанското Veuve Clicquot, сподели по това време, че двамата са обсъждали увеличаване на производството в САЩ.
Цехът за кожени изделия в Кийн, малък град близо до Далас, ще създаде около 1000 работни места през следващите пет години, се казва в изявление на марката.
Голяма част от индустрията за производство на чанти, облекла и обувки в САЩ се премести в чужбина през последните няколко десетилетия - в страни като Китай, Виетнам и Индия. Няколко от най-големите производители на чанти, включително Coach и Kate Spade, притежавани от Tapestry Inc., работиха за диверсифициране на веригите си за доставки и създаване на по-малко артикули в Китай, поради продължаващото търговско напрежение.
Ранчото Louis Vuitton Rochambeau, кръстено на френски генерал, който подпомагал колониите по време на Американската революция, ще приюти завода, който ще започне дейността си със 150 работници. Стоките, които произвежда, ще бъдат маркирани с „Произведено в САЩ“, но няма да използват кожа от тексаски говеда.
Ключовите категории продукти за LVMH като чанти и шампанско бяха пощадени от митата върху европейския износ, които трябва да влязат в сила в петък. Списъкът включва други луксозни артикули и напитки като френско вино и ирландско уиски.
Louis Vuitton вече се е занимавала с производство в САЩ, правейки чанти и малки аксесоари в заводи в Сан Димас, Калифорния.