Цената на акциите на LVMH започна да пада в рамките на сесията в Париж, след като компанията отчете финансовите си резултати за третото тримесечие, а приходите от продажби на модни стоки и такива, произведени от кожа, не оправдаха очакванията на анализаторите на фона на отслабващото търсене в Китай, предава Bloomberg.
Приходите на подразделението, включващо чантите Louis Vuitton и роклите Marc Jacobs, нарастват с 3% на органична база, но медианната прогнозата на експертите беше за ръст от 6 на сто. В резултат от това акциите на компанията отбелязаха спад от 2,9% на цената, достигайки 161,75 евро в 9:03 ч. местно време в Париж.
Резките спадове на фондовия пазар в Китай и девалвацията на валутата се оказаха допълнително предизвикателство за компаниите за луксозни стоки във втората по големина икономика в света. Продажбите на кожени изделия, коняк и часовници в страната започнаха да спадат след началото на антикорупционната кампания на властите, а купувачите се насочиха към Европа и Япония.
Растежът в САЩ се забавя на фона на сътресенията на финансовите пазари, а силният долар възпира туристите да харчат повече.
Данните за тримесечието са смесени, твърди Томас Чуве, анализатор на Citigroup в Лондон. “Тенденциите в Louis Vuitton показват забавяне в САЩ, Китай, Хонконг, Макао и Тайван”.
Модните и кожените изделия представляват най-голямото подразделение на LVMH и носят повече от една трета от продажбите на компанията, както и повече от половината от приходите преди лихвите и данъците.
Общите приходи за тримесечието се покачват с 16 на сто до 8,58 млрд. евро. Приходите отчитат ръст от 7% на органична база, надминавайки очакваните 5,4% от 18 анализатори.
Подразделението за вино и спиртни напитки се оказва най-голямата изненада - то се радва на 16% ръст на органичните приходи през тримесечието, в сравнение с медианната прогноза за скок от 5%. От компанията разкриха, че продажбите на коняк Hennessy са подпомогнати от успеха в Китай.
“В една несигурна икономическа и финансова среда LVMH продължава да залага на стратегията си, фокусирана върху иновацията и целенасочена географска експанзия в най-обещаващите пазари”, коментираха от базираната в Париж компания.