Продажбите на конгломерата за луксозни стоки LVMH през първото тримесечие са отбелязали изненадващ ръст, изпреварвайки стойностите за същия период на 2019 г. на фона на по-бързото възстановяване от пандемичната криза в сектора.
Приходите на звеното за модни и кожени продукти нараснаха с 52% на органична основа спрямо година по-рано, се казва в съобщение на компанията, цитирано от Bloomberg. Анализаторите очакваха ръст от 30%. Подразделението бе ключово за LVMH по време на кризата, радвайки се на успеха на марки като Dior и Louis Vuitton.
Знак за доброто възстановяване на компанията е и фактът, че представянето от първото тримесечие изпреварва това от същия период на 2019 г. Общо органичните продажби растат с 8%.
Цената на американските депозитарни разписки на LVMH нараснаха с около 4% след публикуването на резултатите.
Продажбите на компанията може да са знак за това доколко добре водещите модни къщи са успели да задържат търсенето на пазари като Китай, който почти се възстанови от пандемията и магазините на много места там вече са отворени.
Приходите на компанията като цяло са се увеличили с 30% на органична основа до малко под 14 млрд. евро. Очакванията на анализаторите бяха за 12,7 млрд. евро.
Пазарите в САЩ и Азия отбелязват силен растеж, но този в Европа все още е засегнат от кризата заради продължаващото на много места затваряне на магазини и ограничаването на туризма, се казва още в позицията на LVMH.
Акциите на компанията поскъпнаха със завидните 71% през миналата година.