Собственикът на Louis Vuitton се радва на неочакваното възстановяване на потребителския апетит към роклите и чантите, което подкрепи продажбите му за третото тримесечие, пише Bloomberg.
Органичните приходи на звеното на LVMH за модни и кожени продукти са скочили с 12% през третото тримесечие. Най-голямата компания за луксозни стоки в света твърди, че силните продажби на продуки като струващата над 3000 долара чанти на Christian Dior. Анализаторите очакваха 0,9% спад.
Акциите на компанията повишиха стойността си със 7,3% днес в Париж, като се търгуват на най-високото си ниво от януари. Скокът се дължи на публикуването на финансовия отчет късно в четвъртък.
Някои потребители са нетърпеливи да харчат, въпреки тежката икономическа обстановка. Представянето на LVMH показва как нейните водещи марки ѝ помагат да преодолее лошите икономически последици от пандемията, след като блокирането на страните и налагането на карантина за пътуващите изпратиха индустрията за луксозни стоки в дълбока криза.
Китай стои начело на възстановяването, след като до голяма степен се справи с вируса, а заможните китайски потребители търсят утеха в пазаруването, като се имат предвид ограниченията на международните пътувания. Луксозните компании, включително LVMH, Kering и Estee Lauder отчетоха средни двуцифрени ръстове на дигиталните продажби в Китай през второто тримесечие, докато безмитните магазини в Хайнан записаха 167% скок на продажбите по време националния празник през октомври, продължил седмица.
Добрият отчет на LVMH – първият от голяма европейска компания за луксозни стоки с данни за третото тримесечие, е добра новина за другите в сектора, твърди анализаторът на Sanford C. Bernstein Лука Солка.
„Очаквахме повече играчи да последват този път, най-вече Hermes”, посочва той.
Миналия месец LVMH изненада инвесторите, когато обяви, че планира да се оттегли от сделката за придобиването на Tiffany & Co. за 16 млрд. долара.
Подразделенията на LVMH показаха смесени резултати за последния отчетен период. Звеното за вина и алкохолни напитки, в което попадат Hennessy Cognac и Moet & Chandon Champagne, също се представи по-добре от очакваното. Органичните му приходи спаднаха с 3%, под половината от спадна, който прогнозираха анализаторите.
И все пак някои подразделения се справиха по-зле. Звеното за селективна търговия на дребно, което включва безмитните магазини на DFS и козметичните магазини Sephora, записа 29% срив на органичните приходи предвид спада в международния туризъм.
Търсенето в Китай трябва да продължи да расте през втората половина на годината и годишните продажби на луксозни стоки в азиатската страна се очаква да нарасне с около 30% тази година, твърди Boston Consulting Group в септемврийския си доклад.
Общите приходи на LVMH се свиха със 7% на органична база, достигайки 11,96 млрд. евро (14 млрд. долара). Анализаторите очакваха 12% спад. Постигането на ръст на приходите за четвъртото тримесечие е възможно след успеха на подразделението за модни и кожени стоки, твърди анализаторът на Bloomberg Intelligence Дебора Айткен.