IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Серийното производство на български пуш-скутери започва през март

Vinghen води преговори с инвеститори от Англия, посочи основателят на компанията Цветан Илиев

15:23 | 07.10.20 г. 11
Серийното производство на български пуш-скутери започва през март

„Първите пуш-скутери на българската компания Vinghen се очаква да са готови в края на ноември, но цялата серия не е налична, защото отива при партньори, медии и потенциални дистрибутори“, уточни той.

Като причина за забавянето на производството Илиев посочи проблеми на фабриките и доставките от Китай заради пандемията. Докато преди време една доставка се е получавала за 45 дни, сега се бави по четири месеца заради многото поръчки в чужбина.

"Компанията се насочва към износ в чужбина, като първите произведени пуш-скутери ще се предлагат на партньори в Европа. Vinghen залага изцяло на инвеститори, основно от чужбина, които да осигурят средства за производството на електрически велосипеди за пътуване в градска среда", обясни основателят на компанията.

Илиев разкри, че се водят преговори с инвеститори от Англия, като средствата ще се осигуряват на принципа на колективното финансиране с дялов капитал. Минималната сума, с която инвеститорите ще могат да се включат, е 50 паунда. Идеята е те след време да имат печалба от вложението си.

"Производството на Vinghen отначало ще бъде при партньори, като след това ще се позиционира в град Елена, Великотърновска област“, информира Илиев и като причина за избора на тази локация посочи близостта на населеното място до Варна, където ще пристигат доставките на суровини.

На въпроса какво заплащане ще осигурят на своите работници и как ще привлекат работна ръка, Илиев отговори, че компанията ще предлага заплати, които са равни на средния месечен доход в София. “На мен целта ми е достойно заплащане. Ако бизнесът не може да си позволи достойно заплащане, то означава, че нещо не се получава“, коментира той.

Цветан Илиев потвърди, че основният пазар, на който ще стъпи Vinghen, е в Нидерландия, Белгия и Германия, откъдето компанията получава най-много запитвания. Той очаква търговията да се улесни с онлайн платформа, но подчерта, че за по-бързото си развитие компанията ще разчита основно на партньори.

По думите му цената на пуш-скутерите с първоначалната отстъпка ще е 800 евро, но ще достига 1200 евро.

*В случая хибрид между класическа трoтинетка и велосипед с голямо предно колело и по-малко задно.

Какви са перспективите пред България за развитие на екологичния транспорт? Какви стъпки преминава един стартъп? 

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да видите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:26 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

11
rate up comment 0 rate down comment 0
cyclop
преди 4 години
Само за дизайн не съм коментирал, имам проблем с размер - сходен с велосипед, използваемост и удобство - според мен, по-ниски отколкото велосипед, и цена - по-висока от тази на качествен велосипед.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 1 rate down comment 1
Mechkata
преди 4 години
Размерът на тротинетките е както плюс така и минус за някои хора. Малкият размер съчетан с по-висока скорост създава несигурност у някои потребители и страх. Отделно малките гуми потъват в дупките по нашите пътища и риска да изхвърчиш като парцалена кукла е голям. Та потребители, които биха изпитали страх от маломерните размери на тротинетката, биха видели сигурност в подобно "пуш-скутерче" - голямо като колело с големи гуми - минаваш през дупки, павета, катериш тротоари и т.н. Поддръжката на подобно нещо се доближава до тази на велосипеда (смяна на гуми).Лично аз съм срещала трудност когато се наложи да сменя спукана гума на тротинетка - масово ми отказваха по сервизите за колела (големи мъже - няма що - обясняваха ми как по 3ма човека трябвало, за да се смени гумата), сервизи за тротинетки да има един, два... принудена бях сама да се бъхтя да сменям малката гумичка - нито ми отне часове, нито бяха нужни 3ма човека.Би трябвало всякакъв вид екологичен транспорт да се стимулира. Дизайнът е въпрос на вкус - за някои грозни, за други красиви.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 3 rate down comment 2
valentino29
преди 4 години
абсолютна незаслужено скъпа простотия.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 4 rate down comment 1
terziеv
преди 4 години
Както се вижда от статията това не са производители, а хипстъри дропшипъри. Такива изсмукват ресурсите от реалната икономика и полезността им не е 0, а в минусови стойности. На *** език - вредни са. Тук няма инженерна мисъл или ноу хау, каквото имаше например в завода в Ловеч. И там само сглобяваха, ама сглобяваха сложни агрегати, а не колело без ***.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 2 rate down comment 6
фиг.1
преди 4 години
Хубаво е от време на време да си вдигаш задните части от креслото и да си правиш някоя разходка по улиците, или в парка. Ще видиш, че все пак има хора които карат подобни неща. А дори производителите да не успеят да изкарат пари, поне са опитали да стартират нов бизнес, с което са по-полезни от тези, дето само обичат да критикуват.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 5 rate down comment 0
terziеv
преди 4 години
Даже по-зле. За цели има високо мито и затова ги пишат, че са части.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 4 rate down comment 0
terziеv
преди 4 години
Няма пътници за този влак, има евтини пари, които се чудят къде да се заврат. И тука има "стратТЪПИ", които по 5-6 години работят на загуба. Онез от "фармхопинг"-а колко фондове лапнаха, а един лев печалба не изкараха.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 2 rate down comment 3
фиг.1
преди 4 години
Щом произвеждат подобни неща, значи и за този влак си има пътници. Но досега никой не е измислил нещо по-умно от обикновения велосипед.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 7 rate down comment 0
Zlato
преди 4 години
За 1,200 евро ще си взема Specialized или Трек с карбонова вилка. Не съм нещо фен на пуш-а. Това даже не мога да разбера кой би си го купил. Оценявам, че е грозно и едва ли някой въобще би се пробвал да го свие, но ако това е критерий значи изоставам от световните тенденции.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 7 rate down comment 0
melon
преди 4 години
Започва производство, а се чакат части от Китай. Сглобяване.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още