Richemont, втората по големина група за луксозни стоки в света, отчете в петък 4% ръст на продажбите през третото тримесечие, подпомогнат от двуцифрения растеж в Китай, който компенсира намаляването на продажбите в Хонконг, съобщава Ройтерс.
Продажбите достигнаха 4,16 млрд. евро (4,6 млрд. долара) през трите месеца до декември. Анализаторите очакваха 4% ръст до 4,11 млрд. евро, информира Bloomberg. Акциите поскъпнаха с 5,7% в Цюрих.
Швейцарската часовникарска индустрия разчиташе на пазара в Хонконг, но това е напът да се промени, тъй като продължаващите месеци наред протести там доведоха до по-малко туристи и до затваряне на магазините.
Приходите на Richemont в континентален Китай компенсират това, нараствайки с двуцифрен процент.
Растежът на продажбите по празниците беше задвижван от бижутата. Това показва колко важна е категорията за Richemont, тъй като осигурява решаваща подкрепа във времена, в които компанията се бори с по-слабите продажби на часовници. „В лицето на Cartier компанията има най-силния бранд за бижута в света“, казва Джон Кокс, анализатор от Kepler Cheuvreux.
Richemont е изправена пред по-силна конкуренция в тази категория, след като LVMH се съгласи да купи Tiffany за 16 млрд. долара миналата година. Анализаторите очакват, че марката ще бъде по-силен конкурент на Cartier при новите си френски собственици.
Подразделението за часовници на команията отчита ръст от 2%, възстановявайки се от спада през първата половин година, докато приходите от търговия на едро, които намаляха през предходните години, не отбелязаха особена промяна. Това е знак, че Richemont постига напредък, като премахва партньорите за дистрибуция в опит да избегне излишния инвентар при търговците на часовници.
Ръстът от 2% в онлайн дистрибуторското подразделение на Richemont е разочароващ. Richemont обвинява нарастващата конкуренция при ценообразуването, както и времеемката и скъпа интеграция на онлайн дистрибуторите Yoox Net-a-Porter и Watchfinder.
Акциите на Richemont поскъпнаха с 21% през 2019 г.