Китайските потребители призовават за бойкот на Dolce & Gabbana, след като италианската модна къща публикува видеоклипове, които бяха критикувани като расистки в социалните медии. Това доведе до отлагане на шоуто на марката в Шанхай броени часове преди старта му, съобщава Bloomberg.
Видеоклиповете показват китайски модел, който се опитва да яде италиански ястия като спагети и известния сицилиански десерт каноли с пръчици, а мъжки глас пита "Голямо ли е за теб". Клиповете първоначално бяха публикувани в Weibo, китайска платформа за микроблогинг, но след вълната от негативни реакции бяха изтрити. Видео материалите обаче все още могат да бъдат видяни в профила на компанията в Instagram.
Освен това от Dolce & Gabbana не реагираха веднага на текстовите съобщения и мейлите, които ги засипваха с искане за коментар по темата.
Растежът на световните луксозни марки е по-зависим от всякога от Китай. Китайските потребители похарчиха миналата година повече от 100 млрд. долара за покупки от високия ценови сегмент – почти една трета от общия обем в световен мащаб.
Опасенията растат и заради забавянето на търсенето на висококачествени стоки от Китай заради загуба на доверие от страна на потребителите, а продължаващата търговска война между САЩ и Китай доведе през миналата седмица до сериозен спад в цените на акциите на луксозните брандове, изтривайки около 160 млрд. долара от пазарната им капитализация.