IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Графика на деня: Най-ценните брандове в света

Спрямо миналата година в топ 10 на класацията за най-ценни брандове няма особени промени

11:27 | 04.02.18 г.
<p>
	<em>Снимка: gettyimages.com</em></p>

Снимка: gettyimages.com

Една от миналогодишните ни графики представи най-големите брандове в света въз основа на стойността им и едно нещо определено изпъкна.

Начело на списъка бяха основно американски брандове като Google, Amazon, Facebook, Visa, AT&T и McDonald’s, а единствените две неамерикански марки, които успяха да пробият в топ 10, бяха южнокорейската Samsung и китайската банка ICBC.

Днешната графика е предоставена от HowMuch.net и показва как са се изменили нещата в стойността на международните брандове за една година. Използвайки актуализираната класация Global 500 на Brand Finance, тя показва най-големите брандове за 2018 г. по отделните страни.

От класацията като цяло се вижда, че тенденцията американските брандове да са водещи се запазва спрямо миналата година макар и с няколко промени в позициите. Докато през 2017 г. най-ценният бранд в света бе Google, то тази година той разменя местата си с щатския търговец на дребно Amazon, който днес е световният топ бранд със 150,8 млрд. долара. На второ място си остава технологичният гигант Apple, чийто бранд струва 146,3 млрд. долара.

И тази година има само две неамерикански компании в топ 10, които остават същите спрямо миналата година. И ако ICBC си запазва 10-ата позиция в класацията с оценка на бранда за 59,2 млрд. долара, то технологичният конгломерат Samsung излиза 2 позиции напред до 4-о място с 92,3 млрд. долара.

Според класацията следващите най-големи брандове според отделните страни са германската Mercedes-Benz (43,9 млрд. долара), японската Toyota (43,7 млрд. долара) и англо-холандската Royal Dutch Shell (39,4 млрд. долара).

След тях в списъка за най-скъп бранд за всяка страна са компании със стойност в диапазона от 4 до 25 млрд. долара, включително добре познати имена като Nestle (19,4 млрд. долара), Zara (17,5 млрд. долара) и RBC (13,8 млрд. долара). Макар че сумите са доста по-малки от тези на Amazon, като цяло те също са големи международни или национални брандове.

Други графики вижте тук

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:53 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още