Брандът Apple вече струва по-малко отколкото преди и вече заема второ място в класацията за най-ценни марки в света, сочи докладът за 2017 г. Global 500 на Brand Finance.
“Заклетите фенове на Apple започват да губят вярата си“ в марката, пишат авторите на доклада, цитиран от Statista. Една от причините за това е, че Apple не успява да поддържа технологичното си предимство, а новите устройства не привличат потребителите толкова бързо, колкото преди. Стойността на компанията е спаднала с 27% на годишна база.
Това оставя Google лидер в света на брандовете, като според изчисленията стойността му е близо 110 млрд. долара, което е с 24% повече спрямо миналата година.
Това е свързано с факта, че Google до голяма степен остава без конкурент на основния си бизнес с интернет търсене, генериращ огромни приходи от реклама.
На трето място отново е американски технологичен гигант - Amazon.com, който отбелязва сериозен скок в представянето си от цели 53%.
Повечето компании в топ 10 са американски, но все пак има и две, базирани извън САЩ - южнокорейската Samsung на 6-а позиция и китайската банка ICBC на последно 10-о място. На кредитора обаче ще му трябва доста, за да настигне лидера, тъй като стойността му е над два пъти по-малка от тази на Google.