Центърът на рекламната индустрия може и да е Madison Avenue, но Силициевата долина е дом на най-ценните марки в света, коментира New York Times.
За трета последователна година Apple и Google са лидери в годишния доклад Best Global Brands на Interbrand.
Докладът, който трябва да бъде представен по-късно в понеделник, оценява стойността на бранда на Apple на 170,3 млрд. долара, което е с 43% повече от миналата година. Брандът на Google, на стойност от 120,3 млрд. долара, също е увеличил стойността си - с 12%. Стойността на марката на Facebook, която е на 23 място, е нараснала с 54% до 22 млрд. долара, което е най-високото процентно увеличение спрямо миналата година.
Данните и технологиите продължават да преоформят рекламния сектор и творческата страна на бизнеса се опитва да поддържа темпото. Променените начини за купуване и продаване на рекламите – заедно с възможността за таргетиране на потребителите въз основа на интересите им, принуждават рекламната индустрия да преразгледа маркетинговите основи, включително брандирането.
По време на 12-тата годишна конференция Advertising Week през миналата седмица в Ню Йорк фокусът падна върху силата на марките. Едно събитие, „Имат ли брандовете все още значение?, с участието на лидери от Coca-Cola, Facebook и агенцията Ogilvy and Mather, подчерта най-силно несигурността на творческата индустрия.
Джез Фрамптън, глобален главен изпълнителен директор на Interbrand, казва, че брандът все още има значение.
„В днешно време, за да успееш на който и да е пазар, не само че трябва да имаш велика бизнес идея, но и да имаш свой собствен бранд“, казва Фрамптън в интервю.
Технологичната индустрия доминира в списъка на Interbrand през тази година, представлявайки над една трета от общата стойност според доклада. Заедно с Apple и Google технологичните брандове заемат четири от 10-те компании начело на списъка.
Microsoft завършва на 4-то място, измествайки IBM на пета позиция. Samsung остава едва на 7-мо място. Interbrand класифицира IBM като бранд за бизнес услуги, а Amazon, която е на 10-та позиция, като бранд за търговия на дребно.
„Всички марки в челната десетка са там поради много добра причина“, казва Фрамптън. „Те или са променили изцяло, или са подобрили начина, по който живеем“.
Останалите компании в топ 10 са Coca-Cola на трето място, Toyota – на шесто, General Electric – на 8-ма позиция, а McDonald’s – на девета.
Interbrand определя класацията и оценките на брандовете въз основа на фактори, сред които са приходите на компанията от определен продукт на марката, ролята, която брандът играе при повлияването на решенията на потребителите и лоялността към марката.
Други известни брандове в тазгодишния списък включват германския автомобилен производител Volkswagen, който е спаднал до 35-та позиция от 31 и е загубил 9% от стойността си. Наскоро Volkswagen призна, че е продал 11 млн. автомобила, оборудвани с програми за манипулиране на тестовете за излъчваните вредни емисии. Позицията в класацията отразява именно настроенията след скандала.
Lenovo успява да влезе в доклада за пръв път, на 100-то място, превръщайки се във втория китайски бранд в класацията след производителя на мобилни телефони Huawei през миналата година.
В класацията се намират още компании като Lego, Paypal, Pizza Hut, Gap и Nokia.