Пазарът на швейцарски часовници расте с по-бавни темпове от очакваното, което води до намаляване на производството и съкращения на работни места в Tag Heuer според ръководителя на подразделението за часовници на LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton Жан-Клод Биве.
Индустрията е нараснала с 2,7% до август, коментира Биве. По думите му е това е под прогнозата за растеж от 4 до 6%. Коментарите му са потвърдени от представител на фирмата, пише Bloomberg.
Подразделението на LVMH Tag Heuer ще съкрати 46 работни места в мениджмънта и производството, а други 49 служители ще бъдат принудени да работят на непълно работно време, посочва Биве.
Марката Cartier, която е собственост на Cie. Financiere Richemont, заяви миналата седмица, че 230 от нейните служители в швейцарска фабрика ще преминат на по-кратка работна седмица.
Сривът в покупките на скъпи стоки от страна на китайските държавни служители натежава над резултатите на швейцарските производители на часовници в Хонконг и Китай – два от техните три най-големи пазара за износ. Продажбите на часовници в Китай са нараснали с 1,9% през 2013 г., а това е най-бавният темп на растеж от началото на финансовата криза насам. Средният темп е 17 на сто в трите години до 2012 г.
В момента компаниите вземат мерки, за да се адаптират, твърди анализаторът на Juluis Baer Group Патрик Ланг. По думите му индустрията излиза от бума и се връща към нормалното. Той смята, че не може да се очаква възстановяване през следващите месеци.
Решението на Tag Heuer отчасти е свързано със спада в производството, както и с „опита да рационализира организацията на всеки отдел, за да стане по-гъвкава, процесите да бъдат опростени и да има по-добра комуникация“, посочва Биве. В подразделението в момента работят около 1600 души.
Съкращаването на работната седмица за служителите на швейцарската фабрика на Cartier е породено от забавянето на поръчките на часовници. Засегнатите служители ще бъдат помолени да остават у дома три дни в седмицата, считано от 1-ви ноември. Говорител на компанията потвърждава намаляването на броя работни часове.
Биве твърди, че не очаква много съкращения на служители в швейцарската часовникарска индустрия, добавяйки, че брандът Hublot на LVMH може да открие нови работни позиции, тъй като се справя много добре и отчита двуцифрен растеж към края на август. Той не предвижда съкращения в Zenith, която също „преразглежда организацията си“.
Tag Heuer ще представи повече продукти в ценовия диапазон от 1500 швейцарски франка (1575 долара) до 5500 швейцарски франка в опит да увеличи пазарния си дял в сегмента, коментира Биве, добавяйки, че марката няма да се откаже от производството на висок клас стоки.