Тази година турнирът е особено важен за Coca-Cola. Растежът на нововъзникващите пазари се забавя, тъй като потребителите се борят за намирането на работа. Това се отразява негативно на резултатите на компанията. През 2013 г. нейните продажби в Бразилия спаднаха с 2 на сто. Това е изключително тревожно за пазар, който през 2010 г. генерира 11 на сто ръст в продажбите на Coca-Cola и вдъхна оптимизъм на множество световни компании. Председателят и главен изпълнителен директор Мухтар Кент разчита, че партньорството на бранда със Световното първенство по футбол ще помогне за обръщането на тази тенденция.
Coca-Cola, която ще похарчи 4 млрд. долара за глобалната си маркетингова кампания през 2014 г., се опитва да популяризира връзката си със спортното събитие. Тя спонсорира турне за показване на купата, което минава през 90 държави. Благодарение на това повече от милион души успяха да видят трофея на живо. Такива пътувания са се превърнали в неизменна част от спонсорството с първенството и Летните олимпийски игри.
Солидната златна купа е включена и в поредица от късометражни документални филма, които Coca-Cola показва в интернет и по телевизията. FIFA позволява само шампионите в турнира и държавните глави да се докоснат до трофея, но направи изключение за бразилския национален отбор по футбол за хора с увредено зрение.
Както преди четири години, компанията насърчи създаването на химн на кампанията си. Песента носи името "The World is Ours". Бразилската версия е дело на Дейвид Кори. След това тя беше записана от 24 певци на различни езици по целия свят. Песента влезе в Топ 10 на iTunes в 40 държави. Повече от 218 000 потребители пък изпратиха портретни снимки чрез Facebook, Twitter и други социални мрежи. Фотографиите ще бъдат използвани за създаването на фотомозайка, представляваща флаг.
Coca-Cola и бутилиращите подразделения по цял свят от месеци показват по всякакви начини партньорството със Световното първенство по футбол, използвайки опаковки, реклами и промоции в магазините.
Протестите обаче ще повлияят на маркетинговата кампания на фирмата. В рамките на подготовката за сегашното първенство и за Олимпийските игри, Coca-Cola ще разшири местната си програма, наречена Coletivo. Тя е създадена през 2009 г. и има за цел да преподава професионални умения за работа. По време на Световното първенство по футбол Coca-Cola ще наеме около 1000 души, завършили програмата в Бразилия.