Година по-рано, по време на предварителния футболен конкурс Купата на конфедерациите, бразилската полиция използва сълзотворен газ и гумени куршуми срещу протестиращите. Част от демонстрациите, които бяха насочени към стадионите във всичките шест града домакини, събраха по повече от милион души.
Протестите станаха толкова големи, че в някакъв момент огромни черни пластмасови платна бяха издигнати, за да скрият от погледите гигантска бутилка Coca-Cola, която се намираше на Маракана. Продажбите на Sony в Бразилия се оказаха под очакванията, защото вълненията успяха да засенчат мачовете, обясни президентът на Sony в Бразилия Осаму Миура през декември. В град Бело Оризонте демонстрантите подпалиха автокъща, продаваща автомобили на Kia Motors. Брандът е отчасти собственост на спонсора на Световното първенство по футбол Hyundai.
Властите очакват още по-голямо насилие по време на събитието, но обещават, че ще са по-подготвени да се справят с всичко това. Sony планира да създаде бариери за защита срещу протестиращите, ако е необходимо, обясни Миура.
От Coca-Cola твърдят, че също имат готов план за действие в извънредни ситуации, който отказва да разкрие. Компанията ще следи отблизо случващото се в социалните мрежи, така че да може да реагира по подходящия начин, уточни Брубейкър.
Джо Триподи, маркетинг директор на Coca-Cola, заяви пред AP през април, че компанията ще смекчи празничния си тон, ако безредиците продължат. По думите му една компания винаги трябва да има план B и план C и да се подготви за всякакви непредвидени ситуации.
Маркетинг мениджърите също следят от отблизо футболното първенство, търсейки проблеми, с които могат да се сблъскат по време на Летните олимпийски игри, които ще се проведат през 2016 г. в Бразилия.
"Спонсорите ще гледат на Световното първенство като на генерална репетиция, надявайки се да отстранят всички пречки по пътя си това лято", коментира Картър.
Coca-Cola се рекламира на мачовете на Световното първенство по футбол от 1950 г. насам и е официален спонсор на събитието от 1978 г. Корпоративните спонсорства са вторият най-голям източник на финансиране на FIFA след продажбите на права за излъчване. В замяна на това компаниите получават изключителни права за използване на първенството като маркетингова платформа.