IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ще може ли една лъскава бутилка да съживи Bud Light?

Плодови бири с вкус на малина и манго в бутилка с винт – новият хит отвъд Океана

13:45 | 24.11.13 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Илюстрация:&nbsp;&nbsp;Anheuser-Busch InBev&nbsp;</em></p>

Илюстрация:  Anheuser-Busch InBev 

Шефовете на Anheuser-Busch InBev изглеждаха неспокойни на среща с журналисти миналата седмица. Ръководството на компанията, която произвежда най-продаваната бира в Америка Bud Light, заяви, че инвестира 150 млн. долара в създаването на нова алуминиева бутилка с винт с надеждата да спре свиването на пазарния си дял в САЩ, пише Businessweek.

Фактът, че AB InBev се ангажира с подобен публичен самоанализ, е признак, че се бои за бъдещето на най-голямата си марка. И с право. Според данни на Beer Marketer's Insights пазарният дял на Bud Light в САЩ се е свил от 19% през 2010 г. до 18,9% през 2012 г. Спадът на Budweiser е още по-драстичен - от 8,7% до 7,9%. 

В отговор на ситуацията AB InBev наводни пазара с разновидности на Bud Light, включително Bud Light Platinum, Lime-A-Rita и Straw-Ber-Rita. В началото на тази година предстои да бъдат пуснати и варианти с вкус на малина и манго. Вероятно и съвсем нормално тези разновидности са изяли пазарния дял на основната марка.

Лъскавата "метална" бутилка на Bud Light е част от плана за съживяване на продукта. От фирмата планират да подкрепят излизането ѝ на пазара с реклами на водещи спортни събития, нова опаковка и скъпи телевизионни реклами. Така че как може тя да се провали?

Лесно. Американците все повече избират бирата, която пият на базата на вкуса ѝ, а не според опаковката и рекламата. Ето защо нарастват продажбите на т. нар. craft бира или бира, произведена в миркопивоварни.

Може би би било по-разумно AB InBev да последва примера на Pabst Blue Ribbon и да не харчи много пари за телевизионни реклами и нови бутилки. По-добре Budweiser и Bu Light да бъде рекламирана сред по-младите любители на напитката като готини ретро марки. Пазарният дял на Pabst Blue Ribbon е минимална част от този на Bud Light, но през миналата година той е нараснал със 17,2%. Очевидно в продукта има бъдеще, за разлика от бъдещето на Bud Light, което не е толкова ясно, заключава Businessweek. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:20 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още