В коренна разлика с негативната информация, поднесена от Хаския бе мнението на Андрей Иванов, дистрикт мениджър на Starbucks за България, когато го потърсихме за коментар.
В рамките на краткия ни телефонен разговор той уточни, че компанията няма никакво намерение да напуска страната ни. Дори напротив - ръководството на гръцката фирма е задвижило план за разрастването на бизнеса й у нас, включващ нови локации.
Иванов дори хвърли светлина, че в момента мениджмънтът разработва план за нова локация, дори е набелязано конкретно ново място, което ще приюти веригата скоро. Въпреки многобройните ни въпроси в кой град и къде по-точно ще се намира новото заведение от веригата не получихме задоволителен отговор.
Попитахме го и за финансовите резултати на компанията и какви са наблюденията му за тази година, спрямо миналата. „Не е вярно, че компанията не е доволна от продажбите си. Точно обратното. Спрямо миналата година имаме ръст на клиентите. Върнахме си стари клиенти и не може да се говори за оттегляне. Категорично не се говори за затварянето на Starbucks в България“, заяви той.
На въпрос на Investor.bg във връзка с този Starbucks, който се помещава в Mall Burgas, Иванов допълни, че на този етап няма информация за неговото затваряне.
„За този тип бизнес е нормално да се затварят локации и да се отварят нови. Както знаете, понякога изборът на дадено място не винаги се оказва верен“, допълни той за финал на разговора ни.
Назад в миналото
Starbucks, намиращ се на възловия ъгъл на столичната улица „Гурко“ и бул. „Васил Левски“, бе първият от веригата, който бе отрит у нас през 2008 г. След него последователно за по-малко от две години в България се появиха още 3 локации под бранда на известната верига.
Освен в България, гръцката компания Marinopoulos Coffee Company работи съвместно със Starbucks за откриването и управлението на заведения от веригата и в Гърция, Кипър, Швейцария, Австрия и Румъния.
Marinopoulos Group е водеща компания в областта на търговията на дребно. Компанията представя Carrefour Marinopoulos S.A., Marks & Spencer, DIA, FNAC, GAP. Marinopoulos Group е активна и в индустриалния сектор чрез FAMAR S.A., една от най-големите европейски фармацевтични и козметични компании. Marinopoulos работи съвместно със Starbucks на шест пазара: Гърция, Кипър, Швейцария, Австрия, Румъния и България. Marinopoulos Coffee Company България е основана през 2008 г. в София, България. Компанията е оторизиран лицензиант на Starbucks Coffee International, Inc.
преди 11 години Любимият ми Старбъкс. Дано да сменят с хубава локация и да разкарат гнусните сандвичи и скапаните храни, само кафето става отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години "Филтрирано кафе"!!!!, я моля Ви се!Това не е кафе, в Америка пият тоя ***, щото ако започнат да пият и истинско кафе и съвсем ще се сринат имунните им системи наблъскани с генетични храни.Да, добра обстановка и дотам. Наистина са големи ***, които в Америка вървят, защото те друго почти нямат. Другата верига в Америка е малко по-добра от тая, как и беше името.......а, забравих...Като кажеш че искаш еспресо в Америка, те гледат като самоубиец......... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Добре че не ми правиш анализи и планиране... Много ми олекна. Всичко е относително на този свят :-) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години :) ...не знам има ли смисъл" по една известна в близкото минало песен. Можеби ти си този, който си мисли, че всичко знае и коментира без никаква база. Аз споделям лични наблюдения отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Истината е, че се напънал слона и родил мишка... Това, че е пълно когато ти си там, не означава, че винаги е пълно. Но най-голямата радост за *** е, че си мисли, че всичко знае... Такива като тебе в България с лопата да ги ринеш! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години старбъкс, марбъкс, пица хът... преди това беше Спортна среща :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години :) То не е само до кафето а е цяла услуга. Старбъкс почти единствени предлагат филтър кафе например. Предлагат се и не лоши сладкиши, аксесоари, заведенията винаги са украсени за празници ( Коледа, Великден... предлагат се екзотични неща с канела, с джинджифил, с аромат и чувство на уют, с интернет и висене вътре колкото искаш, без никой да те притеснява... има МНОООООГО неща покрай кафето. И не на последно място, целото чужденец нема да иде да пие кафе в кварталното, а право с Старбъкс така че... не ги мисли, направили са си сметката и доказано го разбират този бизнес отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Истината е, че пишеш глупости. В Старбъкс е пълно по всяко време. Аз лично предпочитам Costa Cofee и не рядко просто няма къде да седна, въпреки че имат доста заведения и повечето никак не са малки ( за разлика от старбъкс)Според изследвания, България е на 2ро място в Европа по развитие на еспресо културата, след Италия и българина е склонен да дава луди пари за кафе отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Много ясно, че ще фалират, кой нормален човек ще купува блудкава хамериканска пик** на самообслужване и на тая висока цена? В Южна Европа се пие най-хубавото кафе на света, как въобще от Старбъкс могат да очакват, че техните продукти ще са по-харесвани от италианските кафета? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Аз ги харесвам, но ходя рядко. Примерно, като съм в мола на цариградско - там има. Ама по-приятно ми е да отида отгоре - има едно кафе със сладоледи, а и правят хубави топли неща, като цените са по-ниски от старбъксовите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар