От Luxottica обявиха ръст на нетната печалба за второто тримесечие от близо 10% на годишна база до 212 млн. евро от 194 млн. евро, съобщи MarketWatch.
Продажбите за периода са надхвърлили 2 млрд. евро за пръв път в историята на компанията, достигайки 2,02 млрд. евро, като дори икономически затормозената Южна Европа е дала своя принос.
Резултатите са в унисон с очакванията на анализаторите.
Продажбите в страните от средиземноморския регион са нараснали с 11% спрямо миналата година на база постоянни валутни курсове, докато в континентална Европа те са се увеличили с почти 15%, посочиха от компанията.
Главният изпълнителен директор на Luxottica Андреа Гуера добави, че Бразилия, Китай, Индия и ЮАР са отчели най-силните си продажби досега именно през второто тримесечие, „потвърждавайки постоянното и стабилно развитие“.
Още една подкрепа за печалбата на компанията дойде от новия ѝ лиценз за производство на слънчеви очила за Giorgio Armani, който влезе в сила от началото на годината. Гуера вече бе обявил, че приходите от лиценза може да нараснат до около 200 млн. евро през следващите няколко години.
Пазарната капитализация на Luxottica днес се свива с 0,7% до 39,77 евро за акция.