Продажбите на луксозни стоки в Kering са се увеличили с 9,4% през първото тримесечие на сравнима база, надхвърляйки ръста от 6,4% през периода януари-март.
С основна заслуга за ръста на продажбите на компанията, позната доскоро под абревиатурата PPR, е брандът Bottega Veneta, където повишението е със 17% на сравнима база, или около 2 пъти повече спрямо предходното тримесечие.
Това е доста повече от напредъка от 4,1% при Gucci, които отчитат слаба промяна спрямо постигнатия през януари-март ръст от 4% и под средната оценка на анализатори, анкетирани от Bloomberg, за повишение с 4,9%. Ръстът при Gucci е „малко под очаквания“, докато останалите луксозни брандове на компанията надхвърлят очакванията, отбеляза и Солца.
Тяхното представяне е „поредно напомняне за важността на по-малките брандове за общата картина“, смята Ева Кирога, анализатор в швейцарската банка UBS AG в бележка до клиенти.
Печалбата на Kering за първата половина на годината надхвърли предварителните прогнози, след като подразделението за луксозни стоки компенсира по-слабите продажби в компанията за спортни стоки Puma SE, в която тя държи мажоритарен дял. Печалбата от основна дейност на Kering през първата половина на годината е нараснала с 2,3% до 843 млн. евро, докато очакванията на анализаторите бяха за положителен финансов резултат в размер на 824 млн. евро.
„Тенденциите, отчетени през първите 6 месеца на 2013 г., ще продължат и през втората половина“, убедени са от компанията. „В този контекст групата запазва целта си за подобряване на оперативното и финансово представяне за годината“, добавят оттам.
Днес акциите на компанията прибавят 3,4% към стойността си до 176,75 евро.
Според Ендрю Робъртс от Bloomberg възстановяването потвърждава стратегията на Kerring и LVMH. „И двете компании се стараят да направят брандовете си още по-луксозни, като вдигат цените и увеличават изключителността на материалите, от които се правят чантите. Това означава повече естествена кожа и по-малко текстил“, обяснява Робъртс.
По думите му резултатите през второто тримесечие показват ускоряване спрямо първото. „На пазара това му харесва“, констатира той.
Робъртс отчита и известно връщане към предишните нива на потребление на китайския пазар. „През миналата година и в началото на тази имаше тревога от спад. Явно обаче доверието се засилва, поне в известна степен - и към двете компании“, изтъква той.