Търсенето на луксозни стоки в Китай се възстановява. Това поне показват резултатите за тримесечието на три от големите играчи на пазара.
Най-големият производител на луксозни стоки в света Moët Hennessy Louis Vuitton S.A (LVMH), притежателят на бранда Gucci - Kering SA – и производителят на модни аксесоари Luxottica Group SpA обявиха ускоряване на ръста на продажбите, докато браншът се възстановява от слабия старт на годината, съобщиха Bloomberg и MarketWatch.
От LVMH, собственика на брандовете Louis Vuitton и Christian Dior, посочиха, че приходите от основна дейност през второто тримесечие са се увеличили с 9%, докато през периода януари-март ръстът бе едва 7%.
През първото тримесечие в подразделенията на LVMH и Gucci за модни и кожени изделия ръстът на приходите бе най-ниският от над 3 години насам, отчасти заради по-слабото потребление в Китай.
„Очаквам данните за продажбите да продължат да се подобряват и през втората половина на годината, тъй като основата за сравнение е по-ниска, а доверието сред богатите китайски потребители се подобрява", пише в свое електронно писмо Лука Солца, анализатор в Exane BNP Paribas.
Нарасналите инвестиции в по-малки брандове помагат за подкрепа на ръста в подразделението за модни и кожени стоки на LVMH, твърди Солца. „Макар че влиянието върху печалбата преди лихви и данъци показва, че този преход няма да стане изведнъж, нито пък ще бъде безболезнен, докато LVMH се бори да ускори растежа“, добави той.
През юли Hermes International SCA, в която LVMH притежава дял, съобщи за ръст на тримесечните приходи с 16%, ако се изключат валутните колебания, след като продажбите на нейните ръчни чанти Kelly нараснаха в Азия и на американския континент.
От LVMH посочиха, че продажбите за първата половина на годината в подразделението за модни и кожени продукти са нараснали с 5%, като се изключат придобиванията, ликвидациите и промените във валутните курсове. Това представлява подобрение спрямо ръста от 3% през първото тримесечие. През юли LVMH се споразумя да плати 2 млрд. евро за для от 80% в италианската модна къща Loro Piana SpA, припомнят от Bloomberg.
Печалбата от основна дейност през първите 6 месеца на годината е нараснала с 2% до 2,71 млрд. евро, оставайки под очакваните средно 2,76 млрд. евро от анализатори, анкетирани от Bloomberg.
Продажбите са се повишили с 5,6% до 13,7 млрд. евро, а ако бъдат изключени колебанията във валутните курсове и придобиванията – с 8%.
„Подхождаме към втората половина на годината с увереност“, заяви председателят на борда на директорите и главен изпълнителен директор на компанията Бернар Арно, цитиран в нейното съобщение.
Акциите на компанията поскъпват с 4,2% до 135,90 евро в днешната търговия в Париж, след като бяха достигнали и ръст от 5,7% - най-рязкото повишение в рамките на една сесия от 10 януари.