Силният бизнес в Азия и в Северна Америка помогна на концерна за луксозни стоки LVMH да заличи слабостта в Европа. През първото тримесечие продажбите се увеличават с шест процента до над 6,9 млрд. евро, обяви производителят на марките Louis Vuitton, Bulgari, Christian Dior, Tag Heuer, Givenchy, Moët & Chandon и Hennessy Cognac. Резултатите съвпаднаха с очакванията на анализаторите.
Слаби са били продажбите на часовници, бижута, модни стоки и кожени изделия. За сметка на това туристите от Азия са вдигнали приходите в магазините на концерна на летищата, предаде DPA.
Според мениджърите LVMH се представя добре в Европа въпреки слабата икономика. Ръстът на приходите идва предимно от страните извън континента. Така например по-силното търсене на шампанско в Азия компенсира спада на продажбите в Европа. Hennessy Cognac също се продава по-добре, така че сегментът „алкохол“ успява да отчете ръст от 6%.
Модата и кожените изделия – най-силното подразделение за концерна, отбелязват сравнително нисък растеж от едва 0,4%. „Този сегмент е от особено значение за развитието на резултатите и бе разочароващ още през последното тримесечие на 2012 г.“, написа в свой материал анализаторът на базираната в Есен National Bank Манфред Йайсфелд.
„За да се защити маржа, концернът в момента залага на опазването на изключителността и ограничава по-нататъшното разширяване на броя магазини. Дали тази стратегия ще проработи, може би ще стане ясно най-рано в края на юли, когато ще бъдат показани резултатите за второто тримесечие“, твърди експертът.
По-добре се е представило подразделението Selective Retailing, в което влизат магазините Sephora, луксозните магазини на летищата и на круизните кораби. Благодарение на туристическия бум в Азия те скачат с 16% до 2,1 млрд. евро.
Според анализатора на Morgan Stanley Луиз Сингълхърст общите продажби на групата за първото тримесечие отговарят както на пазарните оценки, така и на нейните прогнози. И определи развитието на подразделението за мода и кожени изделия като „разочароващо“. Бизнесът с напитките обаче остава здрав, а като цяло акциите не са твърде надценени.
Слабите резултати на основното подразделение се отразиха на акциите на концерна във вторник. В предиобедната търговия книжата на LVMH заеха последното място на EuroStoxx 50 със спад от 3,62 на сто до 126,50 евро. Същевременно водещият индекс на еврозоната загуби 0,66% до 2607,41 пункта.