Китайската автомобилостроителна компания Build Your Dreams (BYD) е подписала споразумение с варненското дружество „Булминерал“ и заедно ще започнат сглобяването на електрически автобуси и коли в Брезник от догодина.
В понеделник министърът на икономиката, енергетиката и туризма направи официално изявление, че китайски инвеститори са готови да вложат средства в три проекта, свързани с произоводството и сглобяването на електрически автомобили и коли у нас. Добрев заяви, че стартът на един от проектите ще бъде даден тези дни.
Вчера представители на двете компании са подписали договор за съвместна работа, с който решават да учредят съвместно дружество, „под шапката на което“ ще започне и производството. Съвместната компания ще се казва Auto Group Motors, или накратко AGM, а неин изпълнителен директор ще бъде сегашният ръководител на завода на „Булминерал“ в Брезник - Михаил Иванов.
Двете страни водят преговори за съвместен бизнес от половин година насам. Официалното откриване на завода, в който ще се извършва дейността, ще се състои през следващата година. Първоначално за производствената дейност ще бъдат използвани звената на „Булминерал“, а в последствие вероятно ще бъдат изградени нови мощности, които да отговорят на пълния обем от работа.
Investor.bg се свърза с Иванов, за да потърси повече информация около предстоящия старт на производството, неговите очаквания и прогнози.
Иванов заяви, че отварянето на изцяло нов завод, отделно от този, с който разполагат в момента в Брезник, зависи изцяло от бъдещите договорки между „Булминерал“ и BYD. Тепърва ще бъде решено например кои компоненти ще се правят у нас и кои ще се внасят от Китай.
„Все още водим преговори, но вероятно в близкия месец ще стане напълно ясно какви ще бъдат производствените ни нужди. Ако заводът ни в Брезник се окаже, че няма нужния производствен капацитет, ще открием ново звено най-скоро“, обясни Иванов.
Изпълнителният директор уточни, че първоначално в новосъздаденото дружество ще бъдат ангажирани минимум 150 човека, като през следващата година ще се разкрие потенциал за наемането на още много работна ръка. Служителите, които ще отговарят за сглобяването на електрическите автобуси и коли, ще бъдат изцяло българи, но първоначално у нас ще пристигнат представители на BYD, които ще извършат определени обучения на персонала.
„Щом производството е в България и работниците да бъдат българи - ние държим на това. За нас е важно да дадем работа на колкото се може повече наши специалисти, които да се развият в областта на автомобилостроенето“, коментира Иванов.
преди 11 години и за това ли успя да се захванеш :)приятно сглобяване на автобуси отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Виж се с какво разполагаш "като технологий" и повече не се изказвай!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години :) Браво, и късмет!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Истинската добавена стойност, която официално търсим идва от висококвалифицираните служители. Сглобяването на автобуси и коли ангажира средно и ниско квалифицирани хора. Имаме нужда от съвместна работа свързана с проектиране и разработка на технологии. Как ще се борим със страни като Индия и Китай що се отнася до ресурс от работна ръка за сглобяване? Цял свят сглобява в Китай, Китай сглобява в България. Малко странно звучи... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Хора, Вие правопис учили ли сте?Всяка инвестиция е добре дошла. И аз бих искал да инвестира тук Рено, но нещо не идват... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Някой хора вярват в бялата лястовица.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години В голяма грешка си ;). Имаме си вноска към ЕС, която е преблизително 1млрд евро на година. Толкова и освояваме средно. Да те питам кой какво плаща че не разбрахме нещо???? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години така ти си мислиш че плащаш за ифратруктурните проети, ЕС дава парите, а те ги зимат от "гадните" западни данъкоплатци. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Е като китайските ел. автомобили не са хай-тек, къде са европейските? "В родината си компанията (BYD) има съвместно производство с Daimler". Едва ли Даймлер и У. Бъфет ще инвестират в BYD ако бяха махленска фирма, която прави коли менте. А че европейците плащат за нашите пътища е научна фантастика, ние си плащаме и нашите деца, внуци и правнуци ще плащат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Жалко, много жалко . това правителство даде голяма светлина на китайците в Европа. никъде не ги пускаха, но ето че дупедавците се оказахме ние за съжаление. вместо да помагаме на европейските производители и на европейските граждани ние им подливаме вода. французи и германци работят за нашите пътища и инфраструктурни и селско стопански проекти, а ние им вкарваме конкуренти с които да си загубят работните места. китайските ефтинджоси не са хай-тек, все едно да ми твърдите че индийски автомобил ТАТА е хай-тек???!!!! вижте с какво разполагат като технологий и екстри и ще се убедите сами. не ми е ясно защо Меркел и Саркози направиха всичко възможно да спрат Берлуско да продаде италианския дълг на китайците, а нищо не предприема (Меркел) спрямо Борисов. отговор Сигнализирай за неуместен коментар