Сирма Груп Холдинг АД сключи договор с ЕЛАНА Трейдинг АД, по силата на който инвестиционният посредник ще осигурява минимална ликвидност за акциите на софтуерния разработчик със собствени средства, съобщават компаниите.
Инвестиционният посредник, който счита, че книжата на Сирма Груп имат потенциала да поскъпнат с 57,5% в следващите 12 месеца, бе одобрен и регистриран от Българска фондова борса (БФБ) като маркет-мейкър на 25 януари 2016 г., а договорът между двете компании влиза в сила от 1 февруари, като срокът му е една година.
Така до момента ЕЛАНА Трейдинг се оказва единственият посредник на българския капиталов пазар, който осъществява функцията на маркет-мейкър. От своя страна Сирма Груп Холдинг пък е единственият емитент с маркет-мейкър в България. А именно ЕЛАНА помогна на Сирма Груп да се качи на БФБ.
„Това е естествена следваща стъпка и много ясно послание към нашите настоящи и бъдещи инвеститори – Сирма Груп излезе на борсата, за да се развива и да върви по-бързо напред, затова и искаме да продължим да се открояваме сред другите емитенти на нашата борса като се осигури и гарантирана ликвидност на акцията“, заявява в прессъобщението изпълнителният директор на Сирма Груп Холдинг Цветан Алексиев.
Като маркет-мейкър ЕЛАНА Трейдинг се задължава да обезпечава минимална ликвидност по позицията на Сирма Груп Холдинг чрез свои средства. Посредникът трябва да поддържа оферти „купува“ и „продава“ с минимални суми от 2 500 лв. на котировка. Максималният спред на котировките на маркет-мейкъра пък е определен на 5%.
Практиката за включване на маркет-мейкъри по емисии на фондовите пазари е широко разпространена в развитите икономики - тяхната роля осигурява наличие на ликвидност на емисиите, поясняват от компаниите.
През 2006 г. БФБ въвежда за пръв път правила за регистрация и извършване на дейност като маркет-мейкър. Досега само шест посредника са изпълнявали тази функция, като никой от тях вече няма текущ договорен ангажимент.
Търговията с акции на Сирма Груп Холдинг на БФБ стартира на 23 ноември 2015 г. след проведеното успешно първично публично предлагане, чрез което софтуерната компания набра 11,5 млн. лв.
В първия си търговски ден акцията на Сирма Груп затвори при цена от 1,272 лв. за брой. Два месеца по-късно цената е 1,13 лв. Последната сделка е с дата 21 януари, като за този период книжата са поевтинели с 11,2%. Само от началото на годината спадът е от 5,83%. Пазарната капитализация на дружеството е 67,077 млн. лв.
Изменение в цената на акциите на Сирма Груп Холдинг от дебюта на компанията на БФБ
Графика: Investor.bg
От своя страна ръководителят „Анализи“ в ЕЛАНА Трейдинг Татяна Василева-Пунчева оценява положително книжата на Сирма Груп Холдинг, посочвайки потенциал за ръст от 57,5% в следващите 12 месеца до цена от 1,78 лв. за брой спрямо текущите 1,13 лв. Препоръката с дата 12 януари е „buy”, видно от терминала на Bloomberg. Оценката е единствена, т.е. няма други посредници, които да са дали своята препоръка за книжата на компанията.
Анализът на ЕЛАНА се базира на очакванията за представянето на акцията след IPO-то, доброто корпоративно управление и плановете на мениджмънта. Като рискове за прогнозата се посочват евентуален по-бавен икономически растеж у нас, ръст на търсенето на кадри в IT сектора, което може да доведе до увеличение на заплатите, яростна конкуренция или едно по-бавно темпо на разрастване заради евентуално по-неблагоприятно развитие по отношение на продажбите и маркетинга спрямо очакваното.
Материалът е с аналитичен характер и не е препоръка за покупко-продажба на ценни книжа.
Свързани компании:
преди 8 години Без да съм много навътре, имат потенциал, ама ми се чини че ще си остане потенциал :). Мисля че имат сериозна ИТ експертиза, ноу-хау и добри ИТ специалисти. Работят в Щатите, правят и някои работи тук. Продажбите обаче им куцат според мен. Нямат големи проекти у нас, леко ме съмнява да имат и в чужбина и поне за мен, с това листване са си "остойностили" ноу-хауто като нематериални активи и сега се опитват да го пробутат на БФБ. Пак казвам, това са само моите лични, съвсем повърхностни впечатления отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Оу май гад ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години гледам, че графиката е надолу и все по-стръмно надолу... и как ще стане много стръмно нагоре - с реклами ли? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години така де, имаше доза ирония в моето писание :) ... иначе някой от ИТ средата би ли споделил каква е репутацията на тази фирма ? :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години И как го сметнаха, че точно с такъв процент ще поскъпне??? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години купува се ама още не сме достигнали тоя етап на развитие :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години и един мармот завива шоколада в станиол отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години кой купува акции заради реклама в медиите се чудя аз ??? отговор Сигнализирай за неуместен коментар