Гигантско хвърчило тегли товарен кораб през морета и океани – да, прибавете и този експеримент към списъка с неща, които индустрията разглежда в търсене на варианти за намаляване на въглеродния си отпечатък, коментира Bloomberg.
В началото на следващата година 154-метровият кораб Ville de Bordeaux, който доставя самолетни компоненти на Airbus, ще вдигне във въздуха хвърчило от 500 кв. м, с което ще трябва да пропътува Атлантическия океан. Новата технология ще трябва да премине шестмесечен курс на тестване, преди да бъде приложена изцяло.
Това е поредната идея за намаляване на въглеродния отпечатък на индустрията, която и без това изостава от целите за климата на Парижкото споразумение. Бизнесът е подложен на натиск и от големите си клиенти, които се опитват да направят собствените си вериги на доставка по-екологични.
Платното, с което Ville de Bordeaux ще се движи, се нарича Seawing. Според разработчика му Airseas с подобно хвърчило, но двойно по-голямо (1000 кв. м), летящо на височина от 300 м, може да се намали потреблението на гориво и емисии от плавателните съдове с около 20%.
С товарни кораби се превозват над 80% от всички стоки, търгувани по света, но също така те допринасят за почти 3% от емисиите въглероден диоксид, произведени от човека.
От Airseas посочват, че новата технология е автоматизирана и може да бъде инсталирана на абсолютно всеки кораб – независимо от размера му – за няколко дни.
преди 2 години Ако хвърчилото е на 300 метра височина,то там има постоянен вятър. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Зелков, препоръчвам ти вземеш налято една яхта под наем за ден-два. И да поплаваш с нея. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години сипи си две , не едно ... :))) ... пак да отбележа , индженерите по света не четът форума на инвестора и не знаят как да оползотворяват потенциалът си . ако го четяха , щяха да знаят че не е възможно и да не се занимават с небивалици ... та , системата е напълно автоматизирана . има ли подходящ вятър , инфото се подава от метео станцията им разположена на самият кораб , тя се разгъва автоматично и самостоятелно . управлението също е автоматично . единствено капитанът натиска копче за старт и стоп ... :))) ... системата сама се сгъва също м/у другото ... само за протоколът . екъпът на аirseas авиоинженери от airbus . зад тях е цялата индустриална база на самолетостроенето има клипче как монтират базовата система на носът ... но , знам че си над такива неща , та ще минем без него ... :))) ... сипи си второ и ги псyвай нeкадърниците ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха. Тези си нямат понятие от ветроходи. То ей така се опъва платно и вятъра ти д*ха попътно. Ха-ха-ха-ха-ха-ха. НО нали трябва да се въглеродно неутрални... Ха-ха-ха-ха-ха! Оправиха ми вечерта. Отивам да си сипа едно малко... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години на баба ви фърчилото ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Да ве, как ще преборим безработицата! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Сега платна, после гребци. Обратно към галерите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години а на кърмата на корабите ще слагат по едно месингово надyпено занулено човече , което изхвърля през ауспуха си петролни деривати ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години "Богинята" на въглеродните отпечатъци :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години И на всеки кораб на носа - статуйка на Тумберговото Грети :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар