IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Русия разширява своята енергийна доминация с амбициозен проект за втечнен газ

Целта на Москва е да се превърне в един от водещите износители на втечнено синьо гориво до 2030 г.

16:03 | 13.04.19 г. 34
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

На почти 2500 км североизточно от Москва, малкото пристанище Сабета изпъква на фона на арктическата пустош на полуостров Ямал. Бивш преден пост на съветските геолози, сега Сабета е ключово място за най-амбициозния руски проект за втечнен природен газ, управляван от компания, която навлезе на пазара само преди година, пишат Олга Танас, Дина Креникова и Анна Ширияевская за Bloomberg. 

Няколко пъти седмично огромни танкери напускат отдалеченото пристанище, пренасяйки супер охладен газ към пазарите в Европа и Азия.

Това не е единственото предприятие за втечнен природен газ отвъд Полярния кръг, но определено е най-голямото.

„Новатек“, основният акционер на завода за втечнен газ „Ямал“, заяви, че плановете за бъдещи проекти ще превърнат Русия в един от най-големите износители на синьо гориво само за десетилетие.

Страната вече е най-големият износител на газ по тръбопроводи и вторият по големина доставчик на петрол в света.

Съоръжението в Сабета представлява още една връзка на президента Владимир Путин и природните ресурси на Русия с големите икономики.

„Русия може да бъде една от четирите най-големи износителки на втечнен газ“, заяви главният финансов директор на „Новатек“ Марк Джетвей по време на интервю в Лондон.

Демонстрация на потенциала

Руската компания демонстрира, че е възможно да се произвеждат и втечняват горива в екстремните условия като тези в „Ямал“ на конкурентни цени и да се доставят на пазари, намиращи се на хиляди километри от Сабета.

Този план е подпомогнат от разтапянето на арктическия лед, което позволява на специализиран флот от танкери да превозват гориво по северното крайбрежие на Русия.

Тази седмица Владимир Путин ще представи потенциала за развитие на руските въглеводороди на Международния арктически форум в Санкт Петербург. Държавният глава е дългогодишен поддръжник на петролните и газовите ресурси, които лежат под вечно замръзналата повърхност на Арктика.

„Можем смело да заявим, че през този и следващия век Русия ще разшири своето производство, благодарение на Арктика“, заяви Путин.

„Новатек“, чиито най-големи акционери включват имената на милиардерите Леонид Микелсон и Генадий Тимченко, както и френският енергиен гигант Total SA, се превърна в най-големият производител на втечнен газ в Русия, след като започна производството на това гориво в Ямал преди повече от две години. Съоръжението достигна своя пълен капацитет в края на 2018 г., удвоявайки пазарния дял на Русия на световно равнище до 8 на сто.

Последна актуализация: 13:50 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

36
rate up comment 0 rate down comment 3
zelka007
преди 5 години
мдааа ... не може да се отрече , че сегашното ръководство на ККП се възползва максимално от свободния пазар :))) ... преди може би 10-на години гледах едно филмче по дискавъри , как се правят круизни кораби . немска корабостроителна фирма , семейна от не знам си колко поколения . собственика с дънки и риза наравно с другите в доковете , леко като за филм , но все пак вътре в доковете , пипа обяснява кое как се прави . от проектирането , до организацията на доставките и монажа , през изпитанията и предаването на собствеността . абе абсолютно наясно с всичко в неговата компания . някъде към края на филма , обясняваше , че това бясно изкупуване в отрасъла , говореше за корабостроителниците и доставчиците , от китайски държавни фирми трябва да бъде прекратено , ако иска държавата да остане с корабостроителници . идват и предлагат цена двойно и тройно над пазарните , като придобият собственост , изнасят целият инженерен архив и разработки , всичко в китай , другото което остане като недвижими имоти и машини разпродават на място и затварят ... казваше , че и на него са предлагали да купят компанията , но той отказвал , харесвало му да работи , и в момента имал пари да си позволи да не работи до края на живота и неговите деца също , но си му харесвала работата :)))аз мисля , че вече квото било-било , тренда се обърна , когато купиха Kuga :))) ... съмнявам се че вече някой ще им позволи такова безконтролно придобиване на технологично предимство . и то официално на политическо ниво щом се говори за ограничения , смятай ...аз лично , китайска техника и машини не бих си купил . гледал съм при колеги за какво иде реч , и като експлоатация и като документация и като сервиз когато ти се наложи :))) ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
35
rate up comment 1 rate down comment 3
zelka007
преди 5 години
мдааа ... не може да се отрече , че сегашното ръководство на ККП се възползва максимално от свободния пазар :))) ... преди може би 10-на години гледах едно филмче по дискавъри , как се правят круизни кораби . немска корабостроителна фирма , семейна от не знам си колко поколения . собственика с дънки и риза наравно с другите в доковете , леко като за филм , но все пак вътре в доковете , пипа обяснява кое как се прави . от проектирането , до организацията на доставките и монажа , през изпитанията и предаването на собствеността . абе абсолютно наясно с всичко в неговата компания . някъде към края на филма , обясняваше , че това бясно изкупуване в отрасъла , говореше за корабостроителниците и доставчиците , от китайски държавни фирми трябва да бъде прекратено , ако иска държавата да остане с корабостроителници . идват и предлагат цена двойно и тройно над пазарните , като придобият собственост , изнасят целият инженерен архив и разработки , всичко в китай , другото което остане като недвижими имоти и машини разпродават на място и затварят ... казваше , че и на него са предлагали да купят компанията , но той отказвал , харесвало му да работи , и в момента имал пари да си позволи да не работи до края на живота и неговите деца също , но си му харесвала работата :)))аз мисля , че вече квото било-било , тренда се обърна , когато купиха Kuga :))) ... съмнявам се че вече някой ще им позволи такова безконтролно придобиване на технологично предимство . и то официално на политическо ниво щом се говори за ограничения , смятай ...аз лично , китайска техника и машини не бих си купил . гледал съм при колеги за какво иде реч , и като експлоатация и като документация и като сервиз когато ти се наложи :))) ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
34
rate up comment 3 rate down comment 3
data
преди 5 години
А по темата - готиното на LNG е че пазара е спот , няма схемички , увъртаия и т.н. . Ако имаш количества и цена продаваш, ако увърташ - продава някой друг
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
33
rate up comment 6 rate down comment 4
markov
преди 5 години
Уважаеми господин Ге.й , всичките ти дрънканици по темата се опровергават от едно единствено нещо ...виж Газпром има ли печалба. Е има дори в тези тежки времена за тях.......дръж си глупостите за себе си , полит мотивирани са и значи неверни.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
32
rate up comment 7 rate down comment 2
markov
преди 5 години
Ми гледаме вече 15 години ..едни и исъщи мантри въртите. Опитвате се с политически аргументи да провалите печеливши бизнес начинания. Разбира се накрая се оказва че пазара е по-голям от алабализмите. Мога да се обзаложа с теб че и СП2 и Турски поток ще се завършат в срок и ще работят. Въпреки всичките ви вопли по темата ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
31
rate up comment 3 rate down comment 5
Стоян Петров
преди 5 години
Уважаеми господин д,жендър, на срещата преди седмица Ердоган и путин не се договориха за цената на газа. Турция иска твърда цена(разбирай ниска) така както си е извоювал Китай. От 15 години знаеш ли колко пъти си извоюваха намаление на цените? Последната беше с 1 000 000 000$ за минало време. Не им дадоха разрешително за входна точка на втората тръба и руснаците клекнаха. Така че нещата не опират до това една държава да построи нещо, а да има някаква икономическа логика. Не може парите които вложим в смешния им поток да ни носят 1-1,5% печалба на година и вие да им се кланяте като на идол. Не е нормално. Всички знаем че докато държат руснаците на 40 000(преди данъци) рубли заплата износа на газ ще е супер стока. Никой нормален не е против руската газ, но само когато това не е средство за политически и икономически рекет.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
30
rate up comment 2 rate down comment 1
Achtung
преди 5 години
Да корабите на газ са бъдещето, поръчката на CMA CGM за 9 супер големи контейнеровоза с капацитет 22 000 teu задвижвани на газ, въпреки очакваната стагнация от свръх капацитет през следващите години, бяха първия признак за тази малка революция. Интересно е също така, че китайците от CSSC които строят корабите, много добре си подредиха инвестициите и взеха поделението на Wartsila за бавно оборотни двутактови двигатели използвани в най-големите корабите(бившите Sulzer), усвоиха и производството на най-технологичната част, а именно колянов вал за тези гигантски двигатели. С това вече окончателно се изравниха с Япония и Корея в сектора.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
29
rate up comment 1 rate down comment 5
zelka007
преди 5 години
човек , тука си говорим за LNG , не за тръбите . и за СП2 не бъди сигурен толкова . виж този кратък анализ :https://***.thenewfederalist.eu/nord-stream-2-can-denmark-make-berlin-and-moscow-trembleа пък след това решение ... знам ли :https://emerging-europe.com/news/nord-stream-2-must-be-stopped-eu-parliament-says/турски поток го завършиха вече , физически :https://***.offshoreenergytoday.com/gazprom-completes-pipeline-system-for-turkstream-project/инженеринга не е техен , едни им правят тръбите , други им ги поставят , трети им менажират проекта , абе руски технологични чудеса :))) . откъдето и да ги погледнеш . а да ли проекта ще го бъде ? нещо май , май ...https://foreignpolicy.com/2019/03/12/russia-turkstream-oil-pipeline/живи и здрави ще видим ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
28
rate up comment 4 rate down comment 2
markov
преди 5 години
Газовата връзка е построена вече , и дори има подписани доставки на такава газ за България. Проблема с тази газ е че няма ритмичност на доставките. Американците имат излишък на газ лятото и недостиг зимата. Съответно цената им пада лятото и се качва зимата. Ама на нас газ ни трябва повече зимата , тоест доставките от там ще са епизодични основно лятото. нещо като слънчевине панели......дава най-много ток когато най-не ти трябва - лятото пообед.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
27
rate up comment 4 rate down comment 4
data
преди 5 години
На кой му пука за потребителите , важното е да се получават рублите в банковите сметки
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още