През следващото десетилетие Китай може да изгради до 30 ядрени реактора отвъд граница чрез своята мащабна инициатива „Един пояс, един път“, съобщава Ройтерс, позовавайки се на изявление на високопоставен представител на китайските власти.
Уан Шоудзюн, постоянен член на Китайската народна политическа консултативна конференция (КНПКК), заяви, че азиатската страна трябва да се възползва в пълна степен от възможностите, предоставени от инфраструктурната инициатива и да засили своята финансова и политическа подкрепа на ядрения си сектор.
Използването за международни цели на ядрената енергия се превърна в държавна стратегия, а износът на подобен продукт ще спомогне за оптимизирането на китайската експортна търговия и ще освободи местния производствен капацитет, посочва още Уан Шоудзюн.
Той добави, че Китай трябва да подобри своята научноизследователска и развойна дейност, да локализира производството на ключови ядрени компоненти и да развива както вътрешните, така и чуждестранните ядрени пазари, за да даде ясна представа за всички предимства на страната по отношение на цените и технологиите.
Уан, който е бивш председател на държавната China National Nuclear Corp. (CNNC), подчерта, че ядрените проекти от „Един пояс, един път“ могат да спечелят на китайските компании до 1 трлн. юана (145,52 млрд. долара) до 2030 г.
Според него 41 страни от инициативата вече разполагат с ядрена програма или планират такава, като от Китай се изисква да осигури само 20% пазарен дял за създаването на пет милиона нови работни места в сектора.
Най-голямата азиатска икономика се намира по средата на процес за изграждане на ядрени реактори, за които се надява че ще послужат като своеобразна реклама на нейните проекти и технологии.
Темпът на строителство на нови ядрени мощности в Китай се забавя на фона на технологичните проблеми и забавянията при ключови проекти, както и заради прекратяването на процедурата за нови одобрения.
Според Уан в момента има свръхкапацитет сред местните производители на ядрени реактори, но добави, че стойността на местния пазар за ядрено оборудване може да надхвърли 48 млрд. юана през следващите две години.
преди 5 години В UK и Германия вече премахнаха маглев линиите, така че единствената комерсиално работеща е тази свързваща центъра с летището на Шанхай 30км всичко на всичко. В момента китайците си правят тяхно тестово трасе и наскоро показаха прототип, който си е тяхна разработка:https://***.theverge.com/platform/amp/2019/5/24/18638409/china-maglev-train-crrc-373-mph-rolling-stock-magnetic-levitationКолкото до конвенционалните високоскоростни влакове, CRRC са определено лидери, новата им серия Fuxing достигат скорост в редовна експлоатация от 350км/ч което е повече от TGV, ICE, Shinkansen и тн. които са до 320км/ч. Все пак 2/3 от световната жп мрежа от високоскоростни линии е в Китай, което им помага да се учат много бързоhttps://en.wikipedia.org/wiki/Fuxing_(train) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години "Плаваща катастрофа" , - резюмира Task&Purpose. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Копираха 1 самолетоносач от СССР,що древните шумери от Укрия им го продадоха за казино.Разучиха се как се прави и скоро ще имат повече от САЩ.Поне 12 парчета, цъкат ги на конвейер.Иначе САШовските, особено последните са пълна скръб и това го казват западни медии!!Плаваща катастрофа: в САЩ назоваха проблемите със самолетоносачите от типа Ford https://rg.ru/2019/06/19/plavuchaia-katastrofa-v-ssha-nazvali-problemy-avianoscev-tipa-ford.html отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години И китайците ката ден си джиткат с тия влакове с години!С техни си влакове.Не всичко по света е еврейски Сименс. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Преди доста години гледах документален филм на темата. Влакът за който пишете, доколкото си спомням се казваше Maglev(дано не греша). На въпроса защо не построят линия за него в Германия, инженерите отговориха че не са убедени в безопасността на електромагнитните излъчвания за хората. Той е на електромагнитна възглавница. Експериментират с китайци. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години ...не е добре,тия влакове в купетата до вратата показват на дисплей скоростта...Тролски вой ми не требе. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Толкова ви струва и статистиката на фалиралият Уестингхаус и пр.Споко ве, налиРусия е Горна Волта с такети......(хиперзвукови)Венсеремос! Спете спокойно деца! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години 487.3 км/ч. максимум добре ли е? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Wikipedia за китайските влакове стрела тролчета:https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_high-speed_trains отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Всички мноооо се пънат и китайци и руснаци са големи лидери в ядрената енергетика но реално всички ползват патента на Уестинхаус - водо-воден реактор с вода под налягане . Та другари и другарки прословутия ВВЕР на руснаците реално е разработка на американците . Те затова и беше голямата тайна по време на Чернобил - да не си признаят че руския реактор с графит е пълен т.........к . Айде сега да видим и китайците как ще обявят американския патент за новото китайско чудо отговор Сигнализирай за неуместен коментар