Основният пътнически самолет местно производство на Русия, Сухой Суперджет 100, замислен като конкурент на Airbus, Bombardier и Embraer, няма потвърдени поръчки тази година освен дългосрочната сделка с държавния авиопревозвач Аерофлот, съобщиха двама източници пред Ройтерс.
Самолетът, който започна да изпълнява полети през 2011 г. и беше първият пътнически самолет, произведен в Русия след разпадането на СССР, премина през сътресения, въпреки че държавата наля милиарди долари в развитието му. Миналата година самолет Суперджет се разби при приземяването си в Москва, при което загинаха 41 души.
Компанията Граждански самолети Сухой, която е контролирана от руския държавен холдинг Ростек, се надяваше да продаде стотици машини. Но заради вялото търсене, проблеми с обслужването и закъснения на доставките на резервни части само 142 самолета са в експлоатация.
Очаква се Аерофлот, която в момента има 54 самолета Суперджет във флотилията си, да получи още до 17 броя тази година, съобщи пред Ройтерс руското министерство на търговията и индустрията. Авиопревозвачът подписа дългосрочен договор през 2018 г. за наемането на сто самолета Суперджет между 2019 и 2026 г.
Но двама запознати с плановете на компанията източници заявиха пред Ройтерс, че в момента Сухой няма други клиенти през 2020 г.
„Проектът Суперджет зависи от решение на правителството за държавна подкрепа, защото все още не работи търговски“, каза единият от източниците.
Суперджет е опериран предимно в Русия от регионални авиокомпании, корпорации и държавни институции. Той има смесен успех сред чуждестранните авиопревозвачи.
Ирландската авиокомпания CityJet спря да оперира седемте си самолета Суперджет миналата година, а мексиканската Interjet съобщи миналата година, че планира да продаде своите 22 самолета Суперджет.
Сухой е отказала да разрие пред Ройтерс портфейла си с клиенти.
„Компанията работи за задействането на договори в интерес на операторите на самолети и на клиентите, основният от които е руският авиопревозвач Аерофлот“, съобщи тя.
В отговор на въпрос дали планират да купят или наемат самолети Суперджет тази година, трите най-големи частни авиокомпании в Русия – S7, ЮТеър и Урал Еърлайнс, са отговорили отрицателно.
Пет други руски авиокомпании, които имат Суперджет във флотилиите си, не са отговорили на молбата за коментар.
Авиокомпанията ИрАеро, базирана в Далечния изток на Русия, която преди време поиска компенсация от Сухой заради лошото техническо представяне на Суперджет, съобщи пред Ройтерс, че е имало проблеми с използването на самолетите и че „условията по договора са далеч от най-благоприятните за потребителите“.
Сухой съобщи миналата година, че ще продаде 16 самолета на клиенти. Тя обаче не успя да постигне целта и достави само осем самолета, пет от които бяха наети от Аерофлот.
До момента авиокомпанията е наела пет от стоте самолета Суперджет, които се ангажира да наеме с договор със Сухой от 2018 г.
Трансакциите бяха финансирани от руската държавна банка за развитие ВЕБ. Но споразумението беше ad hoc и все още не е взето решение как ще бъдат финансирани следващите 95 самолета, разкри трети източник, нает от компания, работеща със Сухой.
ВЕБ съобщи пред Ройтерс, че обмисля бъдещото финансиране на доставките на Суперджет и е готова да финансира доставки и за други купувачи.
преди 4 години А за геноцида срещу индианците и експлоатацията на *** ще говорим ли???? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Има си факти, които са необорими. Това, че ти си главун е друг въпрос. Я виж тук, това да не е анимационно филмчеhttps://youtu.be/GHAeT3Sguco отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Не за вас тоя сайт, таварищи, има си за вас десетки хибридки, като Епицентър, Информиран, Бултаймс, На всеки километър и тн. помийни ями, където стотиците криви глави с двупръстови чела да послушате някое промосковдко гуру да ви обЯсни нещата.За това, че сте мизерници, не сте виновни вие, че не сте учили също, че не четете и че не се развивате - също, Западът е виновен, нали?! Отивайте си там, ще си намерите себеподобните. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години пак лъжеш.. още тогава ти казахме че мужика тия санкции не могат да го бутнат... той е минал през съвецкото време което беше доста по тежкоРуснак с мизерия не можеш да го уплашиштова което ти казвахме, но си го забравил заради заболяването което имаш е че щом *** сдаде власта го чака зандана, по стара съвецка традиция... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Мда... Те в този сайт през 2015 г. ежедневно праеха прогнози как Путин до Коледа ше го изгонят с камъни от Кремъл и как рашките ше закусват нефтени изпарения... Беше бензиностанция, беше регионален аутсайдер, беха тъ пак връз тъ пака у Кремъл... И тоя со пол под тебе цвилеше ежедневно тука с един конски ник едни прономеровани прогнози по дни как раша загива...Бе прав си - вече тука стана бетер днес.бг, дето си е редовната сбирка на форумния политическ дебилитет... :lol: отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години на тебе па се едно не ти е ясен тоя изгнил сайт, нали е праен от *** за *** .... преписвачката се опитва да ни каже, че Путин не мое прай самолети те нали така препиват, Путин харчел, Путин тва онова, явно и самолети не може да прай .... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години чиба гнъсна противна твap щот не моа ви трая тебе и мaйaка ти .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Ще, ще...: )))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години А относно въоръжението с което се фука Русия - ВСИЧКИ са доработки на съветски образци въоръжение и НИЩО ново и переспективно не е влязло на въоръжение . Хихи... Точно така е, btw... Оообаче, представяш ли си къде са били във военните технологии по съветско време... ? И що да не се върнат пак там - със сички обеци-уроци по ушите? Разликата е само в управлението на държавата... ;)А Суперджетът си е един съвсем приличен самолет - много модерен и комфортен, изключително функционален точно за вътрешните им нужди, но не е точно това, което им трябва в светлината на международната политическа ситуация - това е коопериран с италианци и французи проект, сиреч - не е изцяло руски и е бъкан с вносни джунджурии, демек - зависим от ненадеждни към днешна дата западни доставчици - санкции, манкции, *** ми, дойди ми... Но си е крачка в правилната посока - възраждане на гражданското самолетостроене, където бяха втора сила в света.Съдбата на SJ-100 е комплицирана и проблемна, като за първи опит. Но Сухой не са случайна компания, сравненията с китайците е нелепа. И работата им е да правят самолети, имат опит как се прави и налага нов самолет. Ще се научат и с граждански, щом и ако се налага. За сега научиха урок Но. 1: да направиш добър граждански самолет е най-лесната част. Да го наложиш на най-конкурентния пазар и да го подсигуриш със сервизно обслужване и поддръжка е значително по-трудно... но не и невъзможно... По-интересно е, обаче, какво ще направят руснаците с МС-21, защото в него са инвестирани уроците и поуките от суперджета. Едно е абсолютно сигурно - ако се запази характера на управление на държавата и отношението на Европа и САЩ към Русия, след 10-15 години руснаците пак ще летят на свои граждански самолети, а кой друг освен тях - времето ще покаже... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години * Булгaристан отговор Сигнализирай за неуместен коментар