На четири часа с кола от Толиати, в град Уляновск, родното място на революционния лидер Владимир Ленин, заводът на УАЗ оцелява, като предлага евтини превозни средства, които не са се променили много от съветско време.
Фабриката, която някога през Втората световна война правела евтини камиони с дървена каросерия, произвежда базови, проходими коли, популярни и сред руската армия, и сред обикновените хора, пътуващи по черни пътища в провинцията. Някои по-стари модели дори нямат въздушни възглавници. Миналата година продажбите на компанията на руския пазар спаднаха с 2%, което е много по-добро представяне от пазара като цялата.
УАЗ се отказа от плановете да изостави модела Hunter, чийто дизайн датира от над 40 години. Флагманът Patriot, който е спортен високопроходим модел (SUV), е проектиран през 90-те години на миналия век. Все още се произвежда и ван от 60-те години.
"Чупи се понякога, но е лесен за ремонт, не се нуждае от пътища и се движи през руската кал", коментира представителят на компанията Константин Сазонов, докато наблюдава как вановете слизат от поточната линия, разчитаща силно на човешки труд.
Дори в Уляновск обаче работниците се експлоатират. Регионът има един от най-ниските заплати извън бедния руски Северен Кавказ. Заплащането е едва една трета от възнаграждението в Москва. Цените на храните се повишават бързо, откакто през 2014 година Русия забрани вноса от ЕС, а инфлацията достигна 12,9% миналата година.
Независимо че няма признак на организирани обществени размирици в градове със западаща индустрия като Уляновск и Толиати в период, когато управляващата партия Единна Русия доминира на политическата сцена, това би могло да се промени. Някои високопоставени чиновници вече изразяват загриженост от такава перспектива.
В интервю за бизнес всекидневника "Комерсант" миналия месец губернаторът на Уляновска област Сергей Морозов заяви, че е виждал правителствено проучване, според което "до половината" от населението е готово да протестира срещу тежките икономически обстоятелства. По думите му това са много тревожни данни за управниците на всички равнища.
преди 8 години хубаво ползваш ирония, но не на точното място :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години безработицата в развития САЩ е под 6 %, което няма как да предизвика ниски доходи !!!! :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Просто, така мисля, и ми е писнало от *** ..много са събрахте..БЕЗПЛАТНО ГИ МРАЗЯ :), А ТИ КАК СИ И КАКЪВ СИ ??? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Много разбирачи. Детройт фалира поради големи заплати. В този град профсъюзите и работниците имаха договорка да не се започва работа ако предлаганата заплата е по-ниска мисля от 7 000$(беше различна за всеки квартал, но висока). Естествено автопроизводителите се изнесоха от града. В Русия кризата е с падналото потребление. Това е следствие ОЛП от 11% на ЦБ, който води до 15-20% годишна лихва на търговските банки. Това е резултат от спряното външно финансиране. Което се случва, защото Русия не си знае мястото в съвременния свят. Ще го научи, като го изгладува. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години А ти , откачалко , знаеш ли колко е месечния наем на едно работническо семейство в Италия ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Аман от манипулативни статии - ясно че трябва да се плюе по Русия ама не се ли усещате че поняга прекалено подценявате читателите си - Голяма част от статиите са на ниво Жълт труд. И ако през голямата локва овцете зобат тоя снакс тук поне трябва малко повече да се постараете.Като изключим това че статията е пълна измислица и съм сигурен че за 100 долара в Толиати и чистачките не работят - Тия поне още са на работа - Що не напишете в Детройт как е без да има икономическа блокада.Ами зле е хиляди са безработните от авто сектора, общината фалира а цели квратали са безлюдни и със заковани прозорци и къщите се продават за по $10 000 сега отворих да проверя какви са цените на имотите в Толиати ама там под 20 000 долара почти не видях отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години ами те взимали по 135 долара месечно, бре некадърник червен!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Сигурно е трудно , Фиат също преживя трудни моменти и се изнесе от Италия...Само че за трудностите на работниците в Италия , Гърция не дай боже америка , Инвестора няма да ни информира. отговор Сигнализирай за неуместен коментар