Австрийските федерални железници (ÖBB) имат интерес към придобиване на гръцката държавна железница TrainOSE. Австрийският концерн обаче не желае да плати пари за сделката, пояснява директорът на ÖBB Кристиян Керн в интервю за списание местното списание Trend.
„Ние ще прегледаме компанията. Но, познавайки добре гръцката железница, с почуда гледам на стойността, която искат (властите в Гърция, б. ред.) да постигнат", казва Керн. „Ако погледнем сериозно към гръцката железница, бих изключил напълно да платим положителна покупна цена", казва мениджърът.
Гърция трябва да набере 50 млрд. евро през следващите години чрез приватизация на активи държавна собственост. Това поне е един от ангажиментите, който силно задлъжнялата страна обеща на другите страни от еврозоната като предпоставка за мостовия кредит, с който страната трябва да изкара, докато се сключи новото споразумение за помощна програма. Експерти обаче смятат, че сумата е напълно илюзорна.
Гръцката държавна железница е един от централните обекти за приватизация, с който правителството на Алексис Ципрас възнамерява да генерира приходи. В списъка за т. нар. предварителни действия ("prior actions") TrainOSE е изрично спомената.
И предишното правителство се опитваше да осъществи продажбата на жп компанията. По онова време за възможна цена се спрягаше сумата от 200 милиона евро. Въпреки това обаче при идването си на власт през януари правителството на СИРИЗА замрази проекта за приватизацията на TrainOSE.
Все още не е ясна дори приблизителната действителна стойност на концерна. От една страна, след една оздравителна програма през 2013 г., TrainOSE отново отчете печалба, но от друга страна един нов собственик би трябвало да инвестира значителни суми, защото жп мрежата на страната е много стара.
Според изследване на Европейската комисия само 17% от жп линиите в Гърция са електрифицирани, докато средностатистическото равнище в ЕС възлиза на 54%. В България например нивото на електрификация към 2009 г. възлиза на около 60% от общата дължина на мрежата.
преди 9 години що бе остай го човека да си твори, описал написал там с линкове препратки, направо му се чудя на ентусиазма, по-принцип рядко дава някой линкове, а тоя редовно отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Няма ли кой да блокира Atanasio??? Голям СПАМ, голямо тролене. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години "Аз говоря за бъдещето основавайки се на науки от геология(колко петрол има) до 1-2-3 закон на термодинамиката като се опирам и на докладите на ООН "Не не мога. Мухахахаааа леле Танасе, прогресивно се влошаваш.Я кажи първия закон на термодинамиката та да мога да преценя дали си прав, от геологическа гледна точка :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Аз говоря за бъдещето основавайки се на науки от геология(колко петрол има) до 1-2-3 закон на термодинамиката като се опирам и на докладите на ООН ,Световната банка ,МВФ ,Межд.агенция по енергетиката , Организацията за икономическо сътрудничество и развитие и доклада на Европ.комисия - http://ec.europa.eu/europe2020/pdf/energy2_bg.pdf,и съм обяснил подробно защо доклада на ООН е грешен - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1431029987175231Идеята ми е забрана на офшорки и т.н. регулации и данък лукс - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1442612112683685с цел 6% бюдж.излишъци които се инвестират в точно определени неща https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1436573383287558за да се избегне и глоб.затопляне - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1494171174194445 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Това, колко активи и колко задължения има изобщо не е основен фактор за това, за колко ще се продаде. Основен фактор е очакваната печалба, Мисля, че е нормално да се продава за 2 до 10 пъти годишната печалба. Ако миналата година са на печалба, за колко трябва да се продаде? Това, че компанията, която купуваш има задължения, по никакъв начин не означава, че се задължаваш да ги изплатиш. Те австрийците са майстори в тая игра. Ще ги разсрочат, после ще разпродадат част от активите, ще вземат нови заеми, ще съкратят персонала, ще източат генерираните от продажба на активи и нови задължения средства, чрез договори с други австрийски (консултантски предимно) компании и след 4-5 год. - фалит или продажба обратно на държавата за 1 евро с 2 милиарда вече задължения и с активи за 200 000. Така работят австрийските приватизатори. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Трябва да се мисли 50-100год. и Жак Фреско още 1974год. говори за ресурсно базирана икономика след 4 минута - https://***.youtube.com/watch?v=Ed5w8JRnwRQ&index=2&list=PLFD4E354EA4AEF9F2Жак Фреско и проекта ''Венера'' - https://***.thevenusproject.com/bg/Не съм много съгласен с ''кръговете'' ,че много изкуствено и роботизирано ми изглежда и затова съм описал основните стратегии ......... коментар 22 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години В момента най-евтиният и екологичен транспорт е електр.влакове ,теснолинейки ,метро ,трамваи и т.н. но след 10-15год. ще е единствената алтернатива защото свършва петрола - това е простата истина и всяко финансово контраразузнаване трябва да го знае Китай го знаят - http://***.investor.bg/aziia/336/a/kitai-planira-izgrajdaneto-na-visokoskorostna-jp-liniia-do-vladivostok-195212/Преди 2год. искаха да строят две успоредни линии Пекин-Берлин през Москва САЩ вкарват 45% от петрола а ЕС 80% тоест спасението е ел.влакове и съм описал основните стратегии - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1436573383287558 и за да се избегне глобалното затопляне а парите ще дойдат от забрана на офшорки и т.н.(коментар 1 и 3) - http://darikfinance.bg/***/116481#comments отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Няма проблем 99% частна собственост но ако се забранят офшорките и се махнат частните арбитражни съдилища - http://darikfinance.bg/***/115569#commentsКорпоративната олигархия(***) знае прекрасно това и затова иска търг.споразумение между САЩ и ЕС което е преди всичко нарушение на международното право защото всяка държава е СУВЕРЕННА и съм обяснил - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1565687093709519 Относно ЖП-транспорта след 10-15год. ще е единственият начин за превоз на стоки и хора защото свършва петрола и Китай са досетливи - http://***.investor.bg/aziia/336/a/kitai-planira-izgrajdaneto-na-visokoskorostna-jp-liniia-do-vladivostok-195212/За ''новият път на коприната'' ,и ''трета индустриална революция'' и съм коментирал подробно под статията тук - http://avtorski.pogled.info/article/65495/Kitai-politikata-na-Novata-normalnost отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години тези и долар не дават, както пише в статията ..... :)) но нишо ве те Китайците имат пароци те ше я гризнат 50 млрд. кво им пречи те 500 стин хвърлиха за акции, та некви влакове нема си купат тука в Европата отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Е значи какво ревеш, че е купена за 1 долар?Другото е проблем на институциите в държавата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар