Русия може да забрани полетите на украински авиокомпании над територията ѝ, да спре част от европейските чартърни полети и да затвори транссибирските въздушни коридори за авиокомпании от Европейския съюз (ЕС), съобщава ИТАР-ТАСС, като се позовава на запознати източници.
Това са част от пакета от мерки с ответни санкции, които авиовластите в Русия обсъждат заради блокажа на работата на „Добролет“ - нискотарифният превозвач, дъщерно дружество на „Аерофлот“, посочва информационната агенция.
Припомняме, че на 4 август „Добролет“ временно спря полетите си като пряко последствие от наложените международни санкции за Русия. Европейските партньори на нискотарифната авиокомпания анулираха споразуменията за въздушно застраховане, спряха предоставянето на авиационна информация и отказаха да изпълняват лизингови договори и договори за ремонт и поддръжка, след като „Добролет“ влезе в „черния списък“ на ЕС с лица и компании, с които бизнесът е забранен.
„Добролет“ осъществява полетите между Москва и Симферопол, откакто Русия анексира Крим.
От руското транспортно министерство потвърждават пред информационната агенция, че се води дискусия за отговор на санкциите срещу „Добролет“, но не дават повече подробности, отбелязва информационната агенция. Инструкцията е дадена от премиера на Русия Дмитрий Медведев.
Забраната за преминаване на европейските авиокомпании през транссибирските въздушни коридори ще увеличи времето на полетите и разходите на превозвачите. Така европейските авиокомпании ще загубят конкурентоспособността си спрямо азиатските, посочва източникът на информационната агенция.
Чуждестранните компании плащат за използването на транссибирските въздушни коридори от 70-те години насам. Маршрутът значително намалява времетраенето на полетите от Европа до Азия.
Експерти обаче са изразили опасенията си пред информационната агенция, че въвеждането на подобни ограничения ще доведе до ескалация на напрежението и нови ограничителни мерки срещу руските авиокомпании, подобни на тези за „Добролет“.
През 2007 г. Русия и ЕС стартираха преговори за промяна на системата на заплащане за преминаването по транссибирските въздушни коридори. Ситуацията може да доведе до „замразяване“ на преговорите за модернизацията на системата за използване на маршрутите.
Представители на европейски авиокомпании, включително на Lufthansa Group и British Airways, засега отказват коментар с мотива, че не могат да изкажат позиция на базата на слухове и спекулации. От британската авиокомпания отбелязват, че полетите се осъществяват в нормален режим.
Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) междувременно призова въпросите на гражданското въздухоплаване да не се политизират. "Ние се надяваме, че политическото напрежение няма да има отрицателно въздействие върху ефективността на глобалните отношения“, коментират от организацията.
Междувременно „Добролет“ постигна споразумение с Boeing за доставката на 16 самолета 737 NG през 2017-2018 г., допълва информационната агенция. Компанията е предоставила депозит за поръчката, а говорителят ѝ изтъква, че това подчертава стратегическите планове на превозвача за развитие. „Компанията полага усилия за възобновяване на дейността си в обозримо бъдеще, по-рано от 2017 г.“, посочва се в становището на превозвача.
преди 10 години Супер! Една нова желязна завеса между Русия и останалия свят ще е само от полза за останалия свят дългосрочно погледнато. Е.. жалко за обикновените нормални руснаци, ама те са малко и без това отговор Сигнализирай за неуместен коментар