Допълнително усложняващ ситуацията елемент са и строгите екологични стандарти в Европа за изгаряне на въглища, което прави още по-трудно и времепоглъщащо за Русия да подготви доставки, които да отговарят и на изискванията за качество, коментират от представителите на въглищните компании в страната.
UMMC и Suek JSC, двата най-големи производителя на въглища в Русия, отказват коментар. Според актуални данни Suek е изпратила повече въглища на изток, отколкото на запад през миналата година.
Руските доставки за Азия може да се увеличат още през четвъртото тримесечие, щом се подобри железопътният капацитет за превоз, коментира Тирина от WoodMac. Работата по поддръжката ще е приключила и конкуренцията от други видове трафик ще намалее, допълва тя. С края на лятото ще намалее и пътническия трафик към Черно море, където има множество курорти, но също така и центрове за износ.
В същото време налице са и все по-малко транспортни забавяния на запад, като около 35% до 45% от въглищата за отопление обикновено се изнасят през северните и южните пристанища, включително към Европа, показват корпоративни данни. Инфраструктурата може да поеме около 133 млн. тона въглища, превозвани на запад, тази година, казва Кирил Никода, заместник-ръководител на центъра за икономически прогнози на „Газпромбанк“. Това са почти 40 млн. тона повече спрямо капацитета от 2020 г., след като бяха открити няколко проекта за разширение.
И все пак износът на въглища, включително за електроенергия, към Европа се очаква да е без значителна промяна тази година на ниво от около 48 млн. тона, коментира говорител на руското министерство на енергетиката. Той расте с 2,4% до 22,5 млн. тона през първата половина на годината.
Растящото търсене от Стария континент може и да привлече повече руски въглища, но „въпросът е колко допълнително количество може да позволи железопътната инфраструктура“, пита Тирина.
преди 3 години хах ... кой го грее кво се случва с въглищата , еле па в рассията ... ?! ... да си ги карат където искат ... консумацията в ЕС на каменни (черни) въглища от около 300млн тона през 1990 в момента е под 150млн тона вече и продължава да намалява , консумацията на кафяви (лигнитни) от около 450млн тона през 1990 в момента е около 250млн тона и продължава да спада ... мини за въглища колкото щеш има из Европа ... въглища ще се ползват в близко бъдеще само в химическата и металургичната индустрия ... за ток само в държави от третия свят и у нас и в сърбия ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Тия европейски екотупани ще ни самоунищожат. Просто тотално са се откъснали от реалността. Най-вероятно мислят, че тока го дава контакта, а млякото се материализира в супера от нищото. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Ае как въглища ще ми внасят! И то Мордорски, където с тях варят правилноориентираните в казани! Веднага звъня на Грета да организира блокади! отговор Сигнализирай за неуместен коментар