Според девет държави членки на Европейския съюз (ЕС) блокът трябва да определи краен срок за постепенно прекратяване на продажбите на нови бензинови и дизелови автомобили, така че регионът да изпълни целта си да стане неутрален по отношение на климата, пише Bloomberg.
Справянето със замърсяването от страна на транспорта, който е отговорен за една четвърт от емисиите на парникови газове в ЕС, е едно от най-големите предизвикателства за блока в стремежа му да се пребори с климатичните промени.
Европа трябва да даде ясен сигнал на производителите, собствениците на автопаркове и потребителите да ускорят процеса по преминаване към електрически превозни средства, се посочва в документ, изпратен до еврокомисарите по транспорта и климата от Австрия, Белгия, Гърция, Ирландия, Литва, Люксембург, Малта, Нидерландия и Дания.
„Ако вземете предвид (експлоатационния) живот на автомобилите, просто трябва да спрете да добавяте нови автомобили, използващи изкопаеми горива, около 2030 г., ако искате да бъдете въглеродно неутрални през 2050 г.“, заяви Стиенти ван Велдховен, холандски държавен секретар по инфраструктурата, в интервю за Bloomberg News .
Лидерите на ЕС одобриха през декември по-висока цел за намаляване на емисиите до 2030 г. до поне 55% спрямо нивата от 1990 г. в сравнение със съществуващия таргет от 40%. През юни Европейската комисия на блока ще предложи нови разпоредби за привеждане на икономиката в съответствие с новата цел.
Законодателният пакет, известен като „Адаптиране към цел 55“ (Fit for 55), ще обхване широки области на политиката — от възобновяемите енергийни източници (ВЕИ) до принципа за поставяне на енергийната ефективност на първо място, енергийните характеристики на сградите, както и земеползването, енергийното данъчно облагане, разпределянето на усилията и търговията с емисии.
Механизмът за корекция на въглеродните емисии на границите ще спомогне за намаляване на риска от изместване на въглеродни емисии и ще осигури еднакви условия на конкуренция, като насърчи партньорите от ЕС да повишат своите амбиции в областта на климата.
ЕС
Мярката трябва да включва и разпоредби за поетапно премахване на превозните средства, които използват течни изкопаеми горива, според деветте страни.
Планът на ЕК предвижда осигуряването на поне 30 млн. електрически превозни средства по европейските пътища до 2030 г. Това е амбициозна цел, като се има предвид, че в момента в Европа има около 1,4 млн. електромобила, според изчисления на BloombergNEF.
Анализаторите прогнозират, че до 2028 г. в пределите на ЕС ще има 28 милиона хибридни и чисто електрически превозни средства.
„Всъщност правим услуга на производителите на автомобили, като определяме краен срок за поетапно премахване (на конвенционалните автомобили) на европейско ниво и също така позволяваме на отделните страни да се движат по-бързо в това отношение и да определят крайните срокове“, посочва датският министър по климата Дан Йоргенсен.
През 2020 г. Европа се превърна в глобален лидер по отношение на приемането на електрическите автомобили, изпреварвайки за първи път Китай, най-големия автомобилен пазар в света по продажби.
Ръстът беше подкрепен от по-строгите стандарти за емисиите, както и от субсидиите, които помогнаха на индустрията да се възстанови от пролетните прекъсвания в производството, свързани с пандемия.
За да ускори въвеждането на автомобили с нулеви емисии, Европа също трябва да осигури „суперефективна зарядна инфраструктура“ в целия регион, посочва още Ван Велдховен. „Би трябвало да е толкова лесно, колкото зареждането на телефона ви“, добавя тя.
преди 3 години Забранете Фосилното Гориво, защо ще забранявате Двигателите ?Инженеринговото Фъстъчено Олио (ИФО) например, е може би най-перфектната, 100% Зелена, Карбон-Неутрална и в пъти по-евтина Алтернатива на Дизеловото Гориво, която би спасила цялата днешна Мулти-Трилионна Дизелова Икономика от нарязване на Скрап, каквото упражнение несъмнено се готви да се случи скоро.ИФО може да се получава от бързорастящи сортове Фъстъци - напр. Българският Садовски сорт ЛОТОС - 115 дни срок на растеж и 300кг/дка добив в ест. условия и вероятно под 60 дни срок на растеж (тоест над 6 реколти годишно) и над 400 кг/дка добив, при 60% Масленост, в Хипер-Интензивни условия - върху Многоетажни Рото-Елематорни Рафтове и 24ч LED-Cyan Осветление, в една Вертикална Многоетажна Аеропонна Ферма - aerofarms.com При тези параметри, от една 50м-висока В-Ферма, разположена върху 1 дка (32х32м) площ, бихме имали 2000 пъти (!) по-голяма производителност (около 600 тона годишно) от същия този Декар заета от Фермата площ, в сравнение с традиционното, примитивно земеделие. ИФО може да гори в обикновени Дизелови Двигатели във вида в който е, или да бъде преработвано в БиоДизел - https://biodizel.alle.bgИма обаче много по-модерна Алтернатива - олиото да бъде нагрято, пулверизирано и смесено с Воден Аерозол до 50%, с цел по-пълно изгаряне и супер-икономия на гориво. Така получената Газоподобна Аерозолна Смес може да задвижва различни по размер Газови Турбини - с в пъти по-високо съотношение Тегло-Мощност в сравнение с дизеловите ДВГ.Например една Газова Турбина ВЕРИКОР с размери 1,3м х 0,9м х 0,5м (двигател на бус), и тегло 400 кг, развива мощност от 4000 конски сили (3000 Киловата) !И да, ИФО е напълно безвредно - може да се КОНСУМИРА и има прекрасен ВКУС.Освен Фъстъци, могат да се отглеждат хипер-интенизвно и други, с дори още по-високо маслено съдържание (над 62%) растения като Jatropha Xuta, Сусам, Рицин и др.След екстракция на олиото, отпадната Биомаса се ползва като високо-хранителен Фураж или се суши, смила и Пелетизира, или се ползва като Прахово Гориво в Газо-Прахови Турбини за добив на Топло и Ел. Енергия за нуждите на В-Фермата.В-Фермата може да се ползва и за добив на още по-големи количества (над 1000 тона на ден) Биомаса от свръх-бързорастящи (1м/ден) Бамбук Беема и Кафявото Водорасло Гигантски Мехурчест Келп - Macrocystis Pyrifera - най-бързорастящият организъм на Земята .https://biodizel.alle.bg (Bg)https://vertikalna-ferma.alle.bg (Bg)https://nula-energia.alle.bg (Bg)https://horti-energy.alle.bghttps://bamboo-economy.alle.bghttps://biodiesel.alle.bg отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Вие не четете моите глупости, позволете ми и аз да не чета и да не отговарям на вашите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години да разбирам че всеки път като палиш дизеляка към село си завираш смартфона на някво дими място...зада не те проследят? :))... логично е отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Не ми благодари, знам, че не си карал.Стои отстрани, гледа гроздето и вика Кисело било!И хвани пиши малко със смисъл и последователност, че все едно от душевно болен излеяние гледам. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години електричедска кола? Не,благодаря, но не.Удоволстиевот от шофирането, както аз го разбирам включва: мотане с месеци по разни дими места и некакво проследяване, пълно инкогнито на и извън пътя. без това - чуството за свобода, гордост и достойнство изчезва. Ел колите са за кастратаи или непознаващи дивата тръпка та офроуса за цел месец. Квмо от тва, че си направил поршето на точка, като те чака фиш за превишена скорост и то без да те евидел нито един пътен патрул. Колата те е изддала сама и даже ти е внушила, че требва да си пратиш за "нарушението". Оттук до карането кат коне с капаци и доброволната кастрация има семо една крачка! Не, благодаря ,но не. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Кви глупости ломотиш, бе, карал ли си някога ел кола? Тесла С с голямата батерия прави 0-100 км за 3 секунди, нямало удиволствие от шофирането, хаха! Прави всякакви поршета и други на точка в огледалото. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години даже нема да отделя и две секунди върху глууупостите ти :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години примерно както едно врвме на запад беше забранено да има олово в бензина, а тук беше разрешено... за такива забрани ли говориш?... и няма нужда да чета поста ти два пъти,.. и от половин четене се разбира мисълта ти. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Прозорил бях.И си купих преди години два мерцедеса на по 30 години с 6л v12 и 5.6л v8 и си ги джъткам лятото щото са кабрио. А цената им се вдига постоянно, за разлика от модел 3 :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години ава ниииииииииииииииии!Рекламна реч на дилър в шоурум на мерцедес през 2101 г., ако се запази тренда: Този модел го предлагаме за 2 милиона евро. Какво получавате за тези пари? Високопроходим афтомобил 4 по 4, 16 цилиндров ве образен бензинов двигател. Никакви чипове и излишни усложнения от класическата ДВГ технология. Нашите предимства: не е възможно да спре на пътя за ъпдейти, няма как да ви заключат вътре заради бъг в облака, Изцяло изклучени блутут и дистанционно управление. Автономното шофиране е премахнато. Спестявате около 300 000 от стандартната цена на ел.афтомобилче зарад липса на тез "екстри". Ще се наложи да влагате около 15 хиляди на година за шофьор. Нашите предимства7 изцяло автономно и непроследимо по черните пътища пътуване. Инкогнито придвижване е предимство, подходящо и предлагано само за хора от вашия ранг. нашите недостатъци: 500% по-скъпо шофиране по магистрали заради таксите. Екоданък и разрешителни за шофиране на неавтономен модел - значителни. Но това не са проблеми, за които хора като вас да се тревожат. Платете повече днес, спестете си контрол и главоболия - утре. И накрая: винаги,винаги,винаги, ще поддържаме лимитирини серии ДВГ. Търсят се, модерно е, само за много богати хора са! В този смисъл, автомолиба ще говори вместо вас кой сте. И ше ви осигурява чукането и привилегиите. винаги. Или поне, докато отново не станат масово търсени и се престане с таз електрическа лудост и извращения. отговор Сигнализирай за неуместен коментар