Продажбите на британските супермаркети са се увеличили с 10,1% през четирите седмици до 28 ноември на годишна база, като ръстът достига своеобразен връх от 13% през седмицата, приключила на 7 ноември, когато потребителите се подготвят за втората блокада в Англия, съобщава Ройтерс, цитирайки данни на компанията за пазарни изследвания Nielsen.
Втората блокада в Англия, чиято цел беше да овладее нарастващия брой на заразени с коронавирус, започна на 5 ноември и продължи до 1 декември.
Всички несъществени магазини трябваше да се затворят врати, заедно с пъбовете, кафенетата и ресторантите, като единствената опция пред тях беше да предлагат своите продукти за вкъщи. Хората също бяха посъветвани да работят от вкъщи, ако е възможно това.
Според Nielsen купувачите продължават да ограничават своите посещения в магазините, като те са намалели с 12% в сравнение със същия период на миналата година. В същото време размерът на похарчените пари при пазаруване се увеличава с 16%.
Продажбите на замразени храни са се увеличили с 19,7%, докато тези на алкохол са скочили с 23,2%.
Онлайн продажбите са се увеличили със 109% в сравнение със същия период на миналата година, като онлайн делът на разходите за хранителни стоки достига 13,6%, в сравнение със 7,1% през ноември 2019 г., приближавайки се до най-високото ниво - 14%, достигнато през юни тази година.
От Nielsen посочват, че Morrisons, четвъртата по размер на продажбите верига супермаркети в Обединеното кралство, продължава да превъзхожда останалите четири големи оператора на хранителни магазини, с ръст на продажбите от 9,8% през 12-те седмици до 28 ноември.
В същото време веригата Sainsbury’s отчита ръст от 8,1%, следвана от пазарния лидер Tesco със 7,6 на сто и притежаваната от американския търговец Walmart верига магазини Asda, където покачването на продажбите достига 5,7%.
Nielsen очаква, че до 1 милиард паунда (1,3 млрд. долара) ще бъдат изразходвани допълнително за хранителни стоки този декември, в сравнение с миналата година.