IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Airbus: Водородът е бъдещето на авиационната индустрия

Това е една от най-обещаващите технологии, които ще помогнат на концерна да постигне въглероден неутралитет при своите продукти до 2035 г.

17:01 | 09.07.20 г. 15
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Европейската самолетостроителна компания Airbus определя водорода като „една от най-обещаващите налични технологии“ за декарбонизиране на полетите, като заяви, че се стреми да наложи този енергиен ресурс като част от плановете си за внедряване на самолети с нулеви емисии до 2035 г., съобщава Euractiv.

Изпълнителният директор на дружеството Гийом Фори приветства публикуването на водородната стратегия на Европейската комисия (ЕК) в сряда (8 юли), като настоя, че компанията му е „ангажирана да развива устойчиви полети и смята, че водородът е едно от най-жизнеспособните решения“.

„Водородът е една от най-обещаващите технологии, които ще ни помогнат да постигнем въглеродно неутрални полети до 2035 г. Приветстваме стратегията и пътната карта на ЕС относно водорода, която ни дава възможност да постигнем тази амбиция“, изтъкват от компанията. 

Airbus беше разтърсен от пандемията, като в края на миналия месец обяви, че възнамерява да съкрати 15 000 работни места, тъй като авиокомпаниите спират да купуват нови самолети или отменят вече направени поръчки.

Компанията не е регистрирала нито една поръчка през юни, като това е третият месец на суша от началото на годината, информират от Airbus. Производителят отчита едно анулиране на поръчка. До момента, от началото на тази година, общото количество нетни поръчки достига едва 298 самолета.

Франция се притече на помощ на концерна, като едно от условията за финансовата подкрепа е Airbus да увеличи усилията за постигане на въглероден неутралитет в своето продуктово портфолио до 2035 г.

Планът на правителството предвижда и създаването на нов тип самолет, който да бъде захранван с водород или с електричество до 2030 г., както и подобен хеликоптер до 2029 г.

Airbus има опит с летателни апарати с ниски нива на емисии, като концернът разработва прототип на реактивен самолет, снабден с хибридни електрически двигатели. Проектът обаче беше отменен през април, когато вирусът атакува Европа и Франция, засягайки съвместните усилия на Airbus и проектанта на двигателя – Rolls-Royce.

Водородът има някои забележителни предимства пред електрическата енергия в авиацията, най-вече при съотношението мощност/тегло, въпреки че скорошно проучване, подкрепено от ЕК, предупреждава, че скъпата модернизация на самолетите, необходима за разполагане на по-големи резервоари за гориво, ще направят машините непригодни за полети на дълги разстояния.

Авиацията е отговорна за около 3,6% от емисиите на въглероден диоксид в ЕС и въпреки потискащия ефект на пандемията върху търсенето на полети, се очаква тези количества да нараснат. ЕК оценява ръстът на авиационните емисии на 150% до 2040 г., ако настоящата технология продължава да се използва.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:54 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

5
rate up comment 6 rate down comment 3
Hahoto
преди 4 години
Идеааално, чакаме да се возим с тях тия дни в неделя...Докато стане, ако стане, яко СО2 данъци /любимите ми/ , с тях ще се вдигнат цените, ще се намалят пътуванията, ще падне злокобното СО2 в атмосферата и ще заживееем щастливо като в края на руска приказка ;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 1 rate down comment 2
mrynmryn
преди 4 години
По въпросът с телепорта, това означава да преместиш всяка една клетка от твоето място, на друго, откъде ще си сигурен, че не са те убили на т.А и да са те клонирали в т.Б?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 2 rate down comment 3
фиг.1
преди 4 години
Точно така, телепортирай ме, Скоти... Но въпреки, че водородът е далеч по-голяма екзотика и технологията дори не е спомената в Стар Трек, щом инженерите от Airbus казват че става за авиационно гориво, аз съм склонен да им вярвам.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 4 rate down comment 2
zelka007
преди 4 години
ти преди няколко години казваше , че няма как да има електрически самолети . пък то вече има сертифицирани и си летят . вярно двуместни , ама си летят . вече има и 6 местни за 30-40мин полет . скоро ще ги сертифицират и тях за летене ... :))) ... ами след 3-4 години като сертифицират 10-12 местни за летене какво ще напишеш ... ?! в момента се експериментира с водородни клетки за захранване на климатичните системи , осветлението , задвижването на елероните по управлението . и то се експериментира на ниво изготвяне на стандарти вече за производство и безопасност . и ейрбъс и боинг имат такива проекти . това ще отнеме от мощноста на двигателите , демек ще намали консумацията на керосин . прави се с цел , защото водородната клетка е по-ефективна от генерирането на ток от двигателите . използва до 28% от необходимата енергия , която иначе идва от двигателите . като еднократно решение изглежда малко , но мултиплицирано на 10.000 полета си се получава сериозна цифра ... водородните клетки са предпочитани , защото са по-леки от литиевите батерии като плътност на енергията и се зареждат многократно по-бързо , и не на последно място , в тях няма редкоземни елементи ... :))) ... любимите на дядя вова ... :))) ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 3
Hahoto
преди 4 години
Глупости! Телепортът е бъдещето! Водородът е екзотика "скъпата модернизация на самолетите, необходима за разполагане на по-големи резервоари за гориво, ще направят машините непригодни за полети на дълги разстояния."
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още