Руснаците изпратиха единствения си кораб за полагане на тръби, оборудван с динамична система за позициониране - „Академик Черский“, в Европа. Може ли обаче малкият кораб без подобен предишен опит да завърши полемичния мащабен газов проект „Северен поток 2“, размишлява Матеуш Кубияк, старши петролен и газов анализатор към полската консултантска компания Esperis, в анализ за онлайн изданието Euractiv.
Изглежда, че руснаците най-накрая са взели решение относно метода на завършване на строителните работи по газопровода. „Академик Черский“ се движи към Европа и ако не се случи нищо неочаквано (автоматичната система за идентификация на кораба е деактивирана), в крайна сметка той може да стигне до Балтийско море още през април.
Основният въпрос е дали плавателният съд е достатъчно подготвен да извърши операциите по полагане на тръби без допълнителна модернизация. Също така съществува и рискът САЩ да ударят проекта още веднъж с нов набор от санкции.
Руснаците трябва да разчитат на себе си
Строителните работи по "Северен поток 2" - газопроводът от Русия до Германия с годишен капацитет от 55 млрд. куб. м, бяха прекратени през декември 2019 г. след одобрението на санкционните мерки от президента на САЩ Доналд Тръмп.
Промените в американското законодателство включват набор от задължителни санкции срещу чуждестранни субекти, които продават, дават под наем или предоставят плавателни съдове за полагане на тръби на дълбочина по-голяма от 100 фута. Мерките могат да бъдат наложени от САЩ без консултации със съюзници.
Подобно формулиране на разпоредбите принуди Allseas, изпълнителят на „Северен поток 2“, да спре операциите по полагането на тръби, за да избегне санкциите. По същия начин този риск ефективно попречи на други световни инженерингови компании да поемат дейността след Allseas.
Независимо от тези бариери ситуацията изглежда вече по-ясна, тъй като руснаците изпратиха в Европа единствения си кораб, снабден с динамична система за позициониране, вероятно отлагайки някои от своите газови проекти в Далечния Изток („Газпром“ вече беше приключил търга за по-нататъшно приспособяване на кораба да работи на газовите находища на Сахалин и подобна модернизация е планирана да бъде извършена през 2020-2021 г.).
преди 4 години Тоз таралясник няма лиценз за полагане на медждународи тръбопроводи,а за да получи ще е нужно много време и средства.....джуджето пак пъне мускули,като с пушещото недоразумение единствен самолетоносач.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години е , то вовата ако не се наежи като таралеж , кой тогава ... :))) ... все нормально , нали така казват ребята ...теб кво те бърка 0% лихва ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Вовка празноглавий, разясни на публиката тук какво е това чудо "скраб"? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Зеле,даже военен кораб го придружава, да не би сомалийските пирати да го вземат за скраб :)1985 - на Горбачов му трябваше повод за развала на СССР и Саудитска Арабия му го даде - срина цената на нефта.2020 - Думата в Русия даде възможност на Путин още мандати и пак Саудитска Арабия срина цената на нефта.Разбира се без благословията на САЩ, такива филми няма.0% лихва - доказателство, че светът влиза в остър завойи ш.матките и ба.лъците ще ги изхвърли центробежната сила.Нали така?Така отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години мдаа ... интересен кораб е този ...- проектиран е от норвежката Vik-Sandvik- построен е от китайската Jiangsu Hantong Ship Heavy Industry- дооборудван е в сингапурската Kwong-Soon shipyard- първият собственик е нигерийско-холандската Sea Trucks Group Limited- от корабостроителницата излиза под името Jascon-18- декември 2015 е закупен от Межрегионтрубопроводстрой- за покупката газпром тегли кредит от $1млрд. от газпромбанк- модернизиран и дооборудван от ООО РИФ-Терминал за 813млн. рубли- в края на 2019 Газпром флот монтира допълнително заваръчни системи за 873млн.рубли- и сега вече ще полага тръби ... :)))златен ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар