В същото време германският министър на икономиката Петер Алтмайер заяви, че страната може да използва природния газ като средство за по-бърз преход и ще бъде разработена газопреносна мрежа за зелен водород, който да замени ядрената енергия и въглищните централи, пише Energy Reporters.
В момента въглищата са отговорни за приблизително една трета от произведената електроенергия в Германия и повече от половината от тези количества са генерирани чрез изгарянето на лигнитни и кафяви въглища, най-силно замърсяващите от всички изкопаеми твърди горива. Германия е най-големият производител на лигнитни въглища в света.
„Опазването на климата и конкурентоспособността не си противоречат“, заяви Алтмайер по време на конференция.
Очаква се през това тримесечие Германия да стартира реализацията на своята национална водородна стратегия, която ще бъде ключова за производителите на стомана, едни от най-големите замърсители.
„Важно е да разполагаме с идея за това как може да се извърши енергийният преход, независимо от икономическата ситуация“, посочи Алтмайер, добавяйки: „Това е като сърдечна операция“.
Германските енергийни потребители трябва да плащат приблизително 25 млрд. евро годишно като допълнителни такси за зелена енергия, за да финансират прехода към вятърна и слънчева енергия.
Германия може да се „похвали“ с едни от най-високите цени на електроенергията за домакинствата в Европа. Миналата седмица германското правителство обеща 40 млрд. евро помощ за засегнатите индустрии и райони от прекратяването на дейността на въглищните централи.
Изгарянето на въглища за производство на електроенергия трябва да приключи до 2038 г., но Алтмайер заяви, че замяната на въглищата може да бъде ускорена, като се очаква да бъдат проведени допълнителни прегледи на политиките и резултатите през 2026 г. и 2029 г.
Райнер Блащек, който ръководи германското звено на стоманодобивната компания ArcelorMittal, най-големия производител на стомана в света с годишно производство от 92,5 млн. тона суров продукт, заяви, че вече се провеждат тестове за намаляване на емисиите на парникови газове при доменните пещи на дружеството във Франция, Белгия и Германия.
Тестовете включват улавяне на газ и използването на бактерии за производство на зелен етанол.
Блащек добави, че за производството на водород, който да бъде основен енергиен източник, ще е необходим огромен мащаб на процеса на електролиза
Очаква се цената на водорода да намалее с до 50% до 2030 г., сочи доклад на лобистка група, представен на Световния икономически форум в Давос.
„Чистото енергийно бъдеще с водород вече е по-близо, отколкото си мислим, защото индустрията работи усилено за справянето с ключови технологични предизвикателства“, споделя Беноа Потие от Air Liquide, френски доставчик на индустриални газове.
Разгръщането на водородна мрежа ще изисква държавна подкрепа и около 70 млрд. долара инвестиции до 2030 г., според изчисления на консултантската компания McKinsey.
„Въпреки че това число е внушително, то представлява по-малко от 5% от годишните глобални разходи за енергия“, се посочва още в доклада.
За сравнение, добавят от McKinsey, енергията, генерирана от възобновяеми източници в Германия, възлиза приблизително на 30 млрд. долара за 2019 г.
преди 4 години Технологията е обратната на тая с която от природен газ правят водород и според мен целта е да имат къде да работят всички тия дет ще се освободят на пазара от преструктурирането на автомобилни сектор а и от много други . За справка в момента във въглищната индустрия са заети 20 х. души а в т.н. зелен енергиен сектор около 150 х. . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Технологията е обратната на тая с която от природен газ правят водород и според мен целта е да имат къде да работят всички тия дет ще се освободят на пазара от преструктурирането на автомобилни сектор а и от много други . За справка в момента във въглищната индустрия са заети 20 х. души а в т.н. зелен енергиен сектор около 150 х. . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Технологията е обратната на тая с която от природен газ правят водород и според мен целта е да имат къде да работят всички тия дет ще се освободят на пазара от преструктурирането на автомобилни сектор а и от много други . За справка в момента във въглищната индустрия са заети 20 х. души а в т.н. зелен енергиен сектор около 150 х. . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Датов - ти ме разби. Сериозно ли това?От природен газ ще правят водород, от водорода... пак метан - тоест ПРИРОДЕН ГАЗ ???Абе, Германия от 6-годишни деца ли се управлява, дето гледат само как да си играят? Сега немците плащат токът по 33 евроцента... ами да се готвят за цена от 1 евро на киловат - щото те игрите на големите излизат по-скъпо от игрите на децата.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Хахахахах, само дето монасите не произвеждат нищо, освен молитви и са свикнали да деянят и на свещи. Голямо сравнение даваш.Освен отчети чета и Евростат. Леко казано странно е, че - имайки океан от евтина и почти безплатна енергия - немците плащат най-скъпият ток в Европа... може и на света. Как от тия 1-6 - 3.5 цента се стига до 33 цента потребителска цена? Щом ВЕИ са толкова евтини и ефективни - защо по дяволите са субсидирани? Ами то и при чисто пазарни механизми, те би трябвало отдавна да изхвърлят от енергийният микс всички изкопаеми работи и държавата на свои разноски да поддържа някоя и друга газова централа за зор заман... а не на разноски на данъкоплатците да субсидира "супер ефективната и супер евтина чиста енергия"?Не мога да разбера - до такава степен ли си затруднен да видиш очевидното противоречие между твоите вярвания и реалността - и цифрите дори? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Като информация само - не смятат да транспортират водород навсякъде , само там където е близко потреблението до източника . От водорода правят метан - технологията е тествана вече , те затова и дрънкат че ще ползват същата инфраструктура отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години хе хе , опасен водорд ... :))) ... колко да е опасен , да си чел некъде за гръмнала кола или влак с водородни клетки ?!? не че не може да стане ... има си мерки за безопасност , спазваш ги и това е ... ти от четене на отчетите на газпром и обзелата те радост от инфото в тях пропускаш разни неща от пейзажа ... :))) ... да ти е направило впечатление , че вятърна енерги се изкупува вече на по 3,0-3,5 цента за киловат на ветровити алеи от новите паркове ?!? тук таме има и 2,5 цента ... :))) ... на слънчеви места , ток от фотоволтаици вече има рекорд баце - 1,6 цента за киловат ... :))) ... смятат че е напълно реално до 10 години цената на ток от фотоволтаици да падне под 1 цент за киловат ... та това дето некой ще гори петрол за ток отива тотал в небитието ... :))) ... и технологично смятат , че цената на преобразуване на водород от вода ще се срути поне с 50% за 10-на години ...в атон минават на фотоволтаици , там дето са манастирите ... спират дизела ... :))) ... ти ходил ли си на атон , тука мислхеме с едни приятелчета да отскочим , да позяпаме , ама пускат само коч компания ... ще вземе да ни излезе име после ... :))) ... па разправяй , че било за вярата и нямаш сестра ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Природният газ е по-безопасен, защото по-лесно се съхранява и транспортира, както сам казваш... и не изтича. Освен това него си го имаме в наличност: чисто гориво. За мен е абсурдно да горим газ, за да произвеждаме ток, от който да правим водород, от който на свой ред отново да правим ток, за да се фукаме колко сме еко. При тая врътка със сигурност се губи КПД. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Зелков, аз пак нещо не разбрах, какво да се прави. Според тебе излиза, че германците имат толкова енергия, че не знаят какво да я правят вече... "отрицателна" енергия както се изразяваш. Обясни ми тогава защо:- Принудени са да внасят ток.- Отказват да спрат въглищните си централи - при това горящи ЛИГНИТНИ въглища.- Защо са най-големият вносител на природен газ? Луфтове обирали, какви са тия хипермегалуфтове?- Защо изровиха земята за Северен поток 2, дори се озъбиха за пръв път от 70 години на отвъдокеанските си господари?- Като им е толкова евтина и в огромни количества енергията, защо плащат най-скъпия ток в Европа? - Как ще се отрази на енергийната система и на цените - ако вземат да превъртат енергията И през водород, при неособено високо КПД? - Относно съхранението на енергия - нима батериите на електромобилите не правят това, не са ли естествен така да се каже резервоар?- Как ще се съхранява и транспортира водородът, при положение, че изтича от всякакви съдове и тръби (микроскопическа молекулка) и за капак металите стават чупливи от него - щото водород и метал хич не се обичат? Иди0тът тимерманс разправяше, че щели да използват газопроводите, за да транспортират водород... само това остава - да си съсипят и газопроводите - тогава дори като се провалят с глyпостите си, няма да могат да се върнат към природен газ без огромни разходи и време. - Как ще се отрази на електроенергийната система включването на един огромен потребител като електромобилите? Ветрогенераторите ще се въртят като самолетни витла по 48 часа в денонощие ли? Екоиди0тите ли ще отидат да им дyxат?Иначе Линде ако кажат да произвеждат водород, ще произвеждат - то не е някаква алхимическа магия. Но какъв ще е икономическия смисъл от това? Сам аз съм си мечтал колко ще е хубаво: щрак и всички коли минават на водород, вместо газове от ауспухът - водна пара... ама това беше преди 30+ години когато бях наивно и технически и икономически невежо детенце... Понякога си мисля, че ти си на 11, честно. И докато ти имаш това право - политици, отговарящи за цели държави и континенти - нямат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години да ти кажа той и природния газ не е кой знае колко безопасен - току гръмне някой блок по света ама не виждам да се оплакваш , тоже същият се транспортира и съхранява под високо налягане което нито е безопасно още по малко евтино п.п. Германосите най-вероятно търсят синергичен ефект от цялата работа и не случайно е тоя дълъг процес за който говорят . отговор Сигнализирай за неуместен коментар