IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Водородният преход на Германия се нуждае от поне 70 млрд. долара инвестиции

„Водородната стратегия“ на федералните провинции в Северна Германия предвижда начален производствен капацитет от 500MW, който до 2030 г. трябва да достигне 5GW

22:31 | 28.01.20 г. 29
<p>
	<em>Снимка: pixabay</em></p>

Снимка: pixabay

Според сайта на Хановерския панаир, най-големият панаир в света, един от големите въпроси, пред които са изправени автомобилните производители в момента, е откъде може да дойде енергията, необходима за захранване на техните електрически превозни средства, пише Energy Global.

В Германия водородната технология и горивните клетки се превръщат във все по-голям конкурент и политиците вече започват да въвеждат необходимите програми, с които да се регулира и едновременно с това стимулира преходът към по-чиста енергия в транспортния сектор. 

Северните федерални провинции Шлезвиг-Холщайн, Мекленбург-Предна Померания, Хамбург и Долна Саксония са приели т.нар. „Водородна стратегия за Северна Германия“.

Тази стратегия включва редица много амбициозни цели. Една от тях, например, е свързана с разгръщането на най-малко 500 мегавата мощности на базата на електролизата в северните райони на най-силната икономика в Европа до 2025 г., след което рязко да нараснат до 5 гигавата до края на десетилетието.

Въпросните 500 мегавата биха били достатъчни, за да захранват около 150 хил. електрически превозни средства с чист, зелен водород. Експертите в бранша обаче предупреждават, че ще са необходими около 250 зарядни водородни станции, за да се постигне баланс по отношение на доставките.

По този повод Хановерският панаир ще обособи отделно изложение, наречено „Водород плюс горивни клетки“, което трябва да играе ролята на инкубатор на технологично вдъхновение и инициатор за продължаващото развитие на водородната икономика.

Сред участниците в изложението личат имена като H2 Mobility Deutschland, съвместно предприятие между Air Liquide, Daimler, Linde, OMV, Shell и TOTAL, които са натоварени да интегрират водородните зарядни станции в Германия.

Linde, един от големите международни производители на индустриални газове, също е замесен в редица дейности, свързани с изграждането на зарядна инфраструктура. Компанията наскоро засили фокуса си върху производството на водород с помощта на процеса електролиза. Тези планове включват придобиването на дял в базираната във Великобритания ITM Power с оглед на съвместната работа по изграждането на завод в Шефилд.

Двете компании планират да изградят електролизатори с мощност от 10 мегавата, като разработват проекти за масово производство на 5-мегаватов модул.

Германската компания Bosch и шведската Powercell внасят допълнителна доза оптимизъм в сферата на горивните клетки, като те също ще представят своите идеи на изложението.

Последна актуализация: 02:07 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Услугата коментари е временно недостъпна. Извиняваме се за неудобството.
Финанси виж още