Американски танкери са доставяли на пристанището в Антверпен, Белгия, втечнен газ от Русия, съобщава белгийското издание Le Soir. Информацията е част от разследването Paradise Papers и публикуваните документи за офшорни компании.
Разследването показва, че в Антверпен е имало четири доставки на втечнен газ с танкери на компанията Navigation Holdings, регистрирана на Маршалските острови. 31% от капитала на компанията е собственост на американския министър на търговията Уилбър Рос. По-рано днес се осветли връзката на Рос с Русия и руски магнати, включително и зет на руския президент Владимир Путин. Досега обаче схемата за доставките на втечнения газ не беше ясна.
Le Soir посочва, че танкерите на компанията са купували втечнен газ, произведен от руската фирма „Сибур“, от терминал на пристанището Уст – Луга в Балтийско море.
С политиката си Брюксел окуражава изграждането на терминали за втечнен газ, чрез които общността да получава природен газ от източници, различни от Русия. Проучването на международния консорциум от журналисти обаче показва, че в случая газът не е идвал от САЩ, а именно от Русия.
Руската агенция ТАСС посочва коментар на руския посланик в Европейския съюз (ЕС) Владимир Чижов, според когото е наивно да се очаква, че Европа ще получава природен газ от САЩ. Американските фирми се насочват към Азия, където и търсенето, и цените са по-високи, отколкото в Европа, обяснява още той.
Самият Рос не вижда нищо нередно в своите действия. В интервю за CNBC той посочва, че „Сибур“ не е в „черния списък“ с компании, срещу които има санкции. „Това са нормални търговски отношения“, коментира още той.
Агенцията посочва, че един от собствениците на руската компания е руският милиардер Генадий Тимченко, един от близките сътрудници на Владимир Путин. От 2014 г. американското финансово министерство му е наложило санкции, включително забрана за влизане в САЩ, допълва още агенцията.
Другият собственик на „Сибур“ е Леонид Михелсон, който е собственик и на „Новатек“. Тази компания също е в списъка на финансовото министерство от 2014 г.
преди 6 години щото, маматадаеба, съм на работа :):) и трябва да плащам данъци зада храня *** като теб които сте на помощи ... ето сега имам време, маматидаеба, и пиша :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години еми не бъди чукча и прочети статията преди да коментираш ... там пише регистриран на някви си острови и само 31% е собственост на тоя дето има връзки с русия ... ами останалите 69% викаш са без значение .. обаче кораба бил американски ... излез от конспиративните теории. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Явно германците се усетиха щото напират за северен поток 2 без да *** другите отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години идеална схема да оскъпят (пардон диверсифицират) доставките на газ за ЕС отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Схемата не била ясна пък танкерите товарели руския газ от терминал на пристанището Уст Луга в Балтийско море?!?!?ЕС въобще знае ли как американци и руснаци в съдружие я **** на собствената й територия? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години По точните коментари в руските сайтове са "И тук и там ........евреи!". отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Не съм наясно детайлно със собствеността на "Сибур", но доколкото знам, Тимченко продаде своя дял на зетя на Владимир Шаломов Путин, а именно Кирил Шамалов........ Евреи, евреи, кругом одни евреи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години хахаха , кухаото нема време да пише , камо ли да чете отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Иначе точно това ми е идеята - хвърлят прах в очите, но техните фирми могат да си разиграват коня както искат. На чужд гръб и 100 санкции са малко... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Е те очевидно не слагат забрани, които могат да им повлияят на тях. Виж, ако ЕС го отнесе - вече е друг въпрос :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар