Европейските производители на автомобили лобират зад кулисите в Брюксел за отлагане с една година на въвеждането на планираните ограничения от ЕС на емисиите от азотен окис въпреки общественото недоволство след скандала с манипулиране на емисиите от VW, съобщава EurActiv.
Замърсяването с азотен окис, особено с азотен диоксид, води до 23 500 преждевременни смъртни случаи в Обединеното кралство всяка година, а ЕС иска да въведе ограничение на емисиите от 80 мг/км за всички нови леки и лекотоварни автомобили от 1 септември 2018 г.
Но в остро писмо, видяно от Guardian, до министрите от ЕС, които се срещнаха в Люксембург на 1 октомври, ръководителят на Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA) Карло Госн заявява, че сроковете са нереалистични.
Краткосрочни подобрения са възможни още при одобряването на дизайните на новите автомобили преди септември 2017 г., казва той, „но всички нови корекции не са възможни преди септември 2019 г.“.
Според източници Херберт Дийс от Volkswagen е предоставил подобно писмо на европейския комисар по индустрията Елжбета Биенковска на среща на 29 септември.
Европейската комисия иска да има мерки за мониторинг на действителните емисии от движение до следващата година, които след това да бъдат приложени на всички нови автомобили до есента на 2018 г.
В писмо, изпратено до министрите от Биенковска на 25 септември и също видяно от Guardian, тя казва, че „измамата с емисиите от Volkswagen в САЩ е разтърсила всички“ и обещава комисията да покаже „нулева толерантност към измами“.
„Ще трябва да направим оценка дали има нужда от допълнително заздравяване на предложенията на мерките за мониторинг в светлината на разследването на случая с VW”, казва още Бинковска.
В момента девет от 10 дизелови автомобили по пътищата на Европа нарушават ограниченията за замърсяване в ЕС, като средностатистическият автомобил излъчва седем пъти повече азотен окис отколкото европейските правила позволяват. Разкритията, че VW е използвал „коригиращи устройства“ в тестовете, за да понижи изкуствено отчетените емисии на азотен окис и други замърсители, ясно подчерта важността на проблема.
Но в очевиден намек, че американските регулатори имат скрити мотиви по отношение на разследването на германския производител, писмото на Госн казва: „Разбираме, че САЩ иска да оспори водещата роля, която европейските производители имат в цял свят в тази индустрия, създаваща работни места по цялата верига на доставки в Европа“.
Източник от ЕС описва идеята, че регулаторите целят да се докопат до европейските автомобилни производители, като абсурдна. Грег Арчър, програмен мениджър за сектора в неправителствената организация Transport and Environment, който работи интензивно по проблеми с дизелово замърсяване, казва: „Макар че производителите на автомобили твърдят, че дизеловите коли вече са чисти, те искат от министрите в индустрията да отложат прилагането на новите правила за емисиите по отношение на новите продажби. Време е производителите да изчистят както действията си, така и автомобилите си“.
Писмото на ACEA, подписано от Госн и с дата 29 септември, изглежда е далечен опит да се преобразува дневният ред на ЕС за емисиите от превозните средства. В даден момент Госн се оплаква на министрите, че „сегашният дебат, свързан с използването на „коригиращи устройства“ ,се бърка с важните обсъждания за това как по-добре да се измерват действителните излъчени емисии“.
Според него резултатът от обсъжданията може да повлияе на огромен брой дизелови автомобили, произвеждани в Европа.
преди 9 години Не мога да разбера Американските дизели в Европа и в Америка как постигат ограниченията ??Междудругото Додж Авенгер ползва 2лт дизелов двигател на VW, както и Форд - дизелите на Пежо.И тировете, камионите и тракторите в Европа бълват яко, ама за тях има само Euro4 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Хаххахахах един стар дъргел на газ е далеч по екологичен от канцерогенните дизелови печки с катализатори, DPF и прочие. Който не иска да диша въздуха на големия град да върви на село, странджа, габровския и еленския балкан, севорозапада, всички са трайно обезлюдени и има свеж въздух за всички. За производството на една кола се отделят почти толкова вредни емисии, колкото през целия и останал живот на пътя заедно с всичкото изгорено гориво през това време. Електричките също не са толкова безвредни колкото си мислите, производството на литиево-йонни батерии е изключително замърсяващо и ако се зареждат с ток от ТЕЦ, накрая емисиите за целия жизнен цикъл ще бъдат по-големи. Трябват комплексни решения, а не работене на парче, планетата ни е една и нямаме резервна. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години ако вкарат ей са новите правила, ше се наложи тръгнат всички с "двойката" ..... Ако ти се маа пеш от люлин до младост или да си като куфар в Метрампажа - ок ..... :))Тогава само "бежанците" ше се возят щото каруците са еко-возила и не бълват сажди :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години не е проблема в колите , виж живеенето в гъсто населени градове е наистина опасно за живота отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ами с пушенето не е толкова просто. Ако застанеш на някоя спирка на градския транспорт, ще видиш как ще се наложи да пушиш пасивно. Също и в подлезите и входовете на метрото. И там се пуши - магазинерки, полицаите, които уж следят за спазване на реда и прочее. Истината е, че няма култура и няма спазване на законите. А такива има и не са съвсем лоши. Лошото е, че не се прилагат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ами просто да сменят акцизната политика, която толерира дизеловите печки. А че стандартите им са постижими само в "тестови" условия го знаеха всички автопроизводители, но досега регулаторите си затваряха очите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Импе, пасивното пушене е вредно, но е лесно ако човек иска да не го прави. Просто не ходи в заведенията където се пуши.Колкото до замърсяването от автомобилите, то е трудно да бъде избегнато от трети лица, защото и на тях им се налага да ползват улиците и щат-нещат си дишат отровите.А за катализаторите, те трябва да бъдат задължителни, като ти замине катализатора сменяш. Като не искаш, не минаваш преглед и ти спират колата. Просто и лесно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Това че една кола е произведена с катализатор, не означава че след 3-4 години още е с него. Катализатора има ресурс до 100 000 км. След това трябва да се смени с нов, който струва 1 000 евро за малка кола и до 3 000 евро за автомобилите с най-големите двигатели. В някои страни националният бюджет плаща по-голямата част от тази сума при смяната му.В българските сервизи като видят стара кола с катализатор и веднага почват да лъжат собственика за да го накарат да си смени гърнето и да му го свият. При предаване за рециклиране в чужбина може да се изкара по 100-200 евро от стар катализатор. Не знам в България колко е и дали някой се занимава с това. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Изцяло си прав, колите без катализатор просто трябва да бъдат спрени от движение. Реално, след около 2000г. всички нови модели си имат катализатори, така че не виждам причина ЕС да не приеме решение за спирането на автомобилите без катализатори от движение. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години далеч по-вредни и убийствени са старите и неподдържаните автомобили.направо откачам като некой автобус или лек автомобил вдига черен или син облак и никой не *** да го спре от движение! отговор Сигнализирай за неуместен коментар