Скандалът с фалшифицираните измервания на газовете във Volkswagen става все по-сериозен проблем за концерна. От манипулациите при замерванията са засегнати и дизелови автомобили на Volkswagen и в Европа, заяви днес германският министър на транспорта Александър Добриндт, цитиран от DPA.
"Volkswagen ни съобщи, че и в Европа са засегнати коли с 1,6 и 2,0-литрови дизелови двигатели", заяви Добриндт. Броят на автомобилите все още е неизвестен. Той ще се изясни през следващите няколко дни, поясни министърът. Добринд не пояснява дали те ще бъдат изкарани от движение и върнати в сервизи. Същевременно той каза, че допълнителните разпоредени проверки ще обхванат и други марки освен VW.
Преди дни най-големият европейски автомобилен производител призна, че е снабдил със софтуер за манипулации при замерванията 11 млн. двигателя от типа EA 189 в целия свят.
Скандалът разтърси не само една цяла индустрия, но и доведе в сряда до оставката на главния изпълнителен директор Мартин Винеркорн. В петък Надзорният съвет ще заседава извънредно, за да избере негов наследник.
VW е заплашена от наказателни искове в допълнение към милиардната глоба. Засега групата не потвърждава медийните статии за наплив от колективни искове в САЩ и Канада. „Дружеството не знае дали кога и къде има такива производства", казва говорител на концерна.
Междувременно скандалът засегна и борсата във Франкфурт. След като в началото на сесията водещият индекс DAX стартира с ръстове, към обяд вече бе отчетен спад от 0,67 на сто до 9550 пункта. Най-важният фактор за намалението е несигурността в автомобилния сектор, твърдят борсови участници.
След спекулации за наднормени нива на газовете в един модел на BMW и акциите на базирания в Мюнхен производител се сринаха – временно с до 8 на сто. Преди публикацията книжата поскъпваха с около 2%. Към обяд спадът е с 6,15 на сто до 75,18 евро за брой.
„Става дума за една статия. Би било смешно при този скандал да мислим само за VW. Със сигурност и останалите не са съвсем невинни", пояснява Роберт Халвер от Baader Bank.
И акциите на Daimler са сред губещите, повлияни от общата несигурност в сектора. Спадът е с 3,5 на сто.
Повече за скандала можете да прочетете тук
*Актуално към 13,20 часа
преди 8 години Може би всичко това е защото политици-простаци непрекъснато повишаваха изискванията за отделяните емисии. Е няма как да се прескочи технологичното развитие, технологии в които те са абсолютни невежи, а пишат и бришат нови изисквания - цървулите гнусни. Е как да се изпълнят тези норми, явно трябва нещо да се поизлъже иначе не става. Но това е заложено от политици-***. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Никога не са били!Германския бизнес винаги е успявал да се разрастне (особено в чужбина) благодарение на големи национални рушвети, с което печело огромни държавни поръчки.Това важи както за сименс, така и за VW, така и за много други компании! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Пари съм готов да заложа, че това няма да е единственият двигател на VW с такава шашма. Както и че VW няма да са единственият производител с такава шашма. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години КостоФФФФ е виновен:)))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години КостоФФФФ е виновен:)))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Японците потриват ръце :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Това е дело на КГБ и Путин.Сменили са софтуера отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Това е дело на КГБ и Путин.Сменили са софтуера отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Явно германците вече не са германци.Немски мошеници, заслужават яко да ги отупат с глоби, а мениджмънта да влезе в затвора за умишлено причиняване на вероятно хиляди смърти вследствие на допълнителното замърсяване. отговор Сигнализирай за неуместен коментар