IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Лондон е прихванал два руски бомбардировача над Ламанша

Великобритания е прихванала над 100 руски военни самолета през миналата година

17:57 | 30.01.15 г. 44
Лондон е прихванал два руски бомбардировача над Ламанша

Посланикът на Русия във Великобритания е бил призован в британското външно министерство, за да даде обяснение защо два руски бомбардировача са летяли над Ламанша тази седмица, съобщава CNN.

Представител на министерството съобщи, че два руски бомбардировача са предизвикали „смущения в гражданското въздухоплаване“. Те обаче не са навлезли в британското въздушно пространство. Инцидентът се е случил в сряда.

Самолетите са били прихванати от летателни машини на Кралските военновъздушни сили. Британските машини са ги ескортирали в продължение на час и половина, докато руските бомбардировачи напуснат района.

За пореден път руски бойни самолети приближават територия на държава-членка на НАТО, отбелязва медията. Според данни на Алианса през 2014 г. са регистрирани над 400 руски военни полети в близост до територии на държави от НАТО, което представлява увеличение от 50% спрямо 2014 г.

Генералният секретар на Алианса Йенс Столтенберг за пореден път потвърди ангажимента на организацията да защитава „всички съюзници срещу всякакви заплахи“.

Според друг доклад за периода от март до октомври 2014 г. са били засечени и над 40 случая на доближаване на руски военни самолети и пътнически самолети. Един такъв случай е приближаването на руска военна машина до шведски пътнически самолет, като на борда е имало 132 души. Инцидентът е определен като високорисков.

Според британското министерство на отбраната Великобритания е прихванала над 100 руски военни самолета през миналата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:03 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

44
rate up comment 4 rate down comment 2
Mavi Goz
преди 9 години
Предавам се! Жена ми се прибра и те оставям в ръцете на твоята! ;) и умната с транспондера! хахаха...!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
43
rate up comment 1 rate down comment 4
georgi_shum
преди 9 години
остави го британския водещ полети, помисли за пилота и пътниците на България еър от Лондон.. Който на радара си вижда две точки, ама без инфо.да се доближават към него.И докато пита диспечера кви са тия и на ква точно вис. са и мислейки, си че ще мине на 400 под тях.. изведнъж ги види на 100м от себе си и им се натресе.? Подобен случай имаше преди 10тина год. над Швейцария. Точно с руски самолет с деца от Казан, и товарен самолетна DHL мисля. Бяха се натресли един в друг, заради грешка на диспечера и изключен транспондер от руския пилот. Мисля тогава направиха TCAS задължителна.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
42
rate up comment 1 rate down comment 4
georgi_shum
преди 9 години
Ти си упоритото магаре в случая. Пак казвам сам си написал това, което аз казвам! За ПВО - разбира се, че не разчита на транспондери, Разчита на радара за засичане на целта, и след това на прицелната и насочваща система на съответната ракета или стрелково оръжие ( оръдието на изтребителя) . Гражданския радар, не може да определи с абсолютна точност височина и местоположението. Винаги има някакво отклонение. Още повече, че много от съвременните самолети са с все повече композитни елементи, което допълнително затруднява гражданския радар. Освен това един пилот на изтребител, особено във въздушен бой. се ориентира и чисто визуално. Затова им и искат перфектно зрение. За не знам, кой път вече - сам написа това, което казах!!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
41
rate up comment 7 rate down comment 2
Mavi Goz
преди 9 години
Да, представям си какъв бяс обхваща надутия британски водещ полети, когато в целия хардакуш от разхождащи се насам-натам чинно надписани кръгчета и триъгълничета изведнъж цъфнат две ненадписани и системата се разпищи, а ти, който се изживяваш като Господар на живота на хиляди хора във въздуха, на писъците ти да се идентифицират получаваш само мълчание.... Ужас! хахаха....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
40
rate up comment 7 rate down comment 2
Mavi Goz
преди 9 години
Хаха! Верно си упорит като магаре! АБСОЛЮТНО НЕ Е ВЯРНО, че радарът не може да определи всички параметри на полета!Пак ще те попитам: на транспондерите на противника ли разчита една ПВО система, за да контролира въздушното си пространство от врожески самолети? Как тогава ги откриха вританските прехващачи тези лоши руснаци с изключени транспондери?! Не искам да ти говоря за възможностите на военните радари от последно поколение, АУАКС и други технологични чудеса. Говоря за най-обикновен граждански радар, който роботи на софийското или варненското летище - гарантирам ти, че определя с точност до метър височината, скоростта, посоката и дори размерите на всеки самолет с метален корпус. Това исках да видиш в РВД. Там ще видиш и транспондера - на дисплея има понякога десетки триъгълничета, които се местят всяко нанякъде, но до всяко има два реда бькви и цифри - това е информацията от транспондера.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
39
rate up comment 9 rate down comment 1
Mavi Goz
преди 9 години
Хааахаха!!! Николчо, така живеехме при комунизма, момче! Учение и труд, жизнерадост и дръзновение! Хахаха! И спортувахме, и учехме, и работехме - в училищата и университетите ни се молеха да спортуваме, в дружествата всичко беше безплатно - екипировка, лагери, турнири.... Не ти знам хала, но ми мязаш на измъчен, нереализиран комплексар, на който комунистите са му прецакали живота! Или поне така е прочел в интернет! хахаха! А на мен комунистите ми дадоха прекрасно детство, юношество и студентство, прекарано по планини, море и просторни, отоплени, чисти класни стаи и аудитории. И поработихме доста - и при комунистите, и след това. И деца отгледахме, и жилища построихме няколко.... Ти с нещо ще се похвалиш ли?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
38
rate up comment 1 rate down comment 5
georgi_shum
преди 9 години
а това в зони със силен въздушен трафик е критично опасно! Защото водейки се само по радара си, граждански пилот или диспечер, не може да определи точната височина и отстояние на самолетите около него и съответно да даде безопасен коридор на съответния полет. И се увеличава риска от сблъсък. За да имат тази инфо се нуждаят от описания от теб вторитен радат, който разчита на инфото от транспондера! Той е в основата на системата за предотвратяване на сблъсъци в полет TCAS, задължителна за всеки съвременен самолет
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
37
rate up comment 1 rate down comment 5
georgi_shum
преди 9 години
Тоше, не знам аз колко бавно сгрявам, ама ти май по бавно и от мен сгряваш!! затова ще пиша още по бавно и от теб! Някъде да видя, че оспорвам качествата и свойствата на радара? Или да съм казал, че самолет са засича само от транспондер? Отново си позволявам да копирам твоя пост, този път по дълъг пасаж - Secondary surveillance radar (SSR)[1] is a radar system used in air traffic control (ATC), that not only detects and measures the position of aircraft i.e. range and bearing, but also requests additional information from the aircraft itself such as its identity and altitude. Unlike primary radar systems that measure only the range and bearing of targets by detecting reflected radio signals, SSR relies on targets equipped with a radar transponder, that replies to each interrogation signal by transmitting a response containing encoded data.Да ти направя ли дословен превод? С обикновен радар, не можеш да определиш точната височина, а само приблизителна такава.......
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
36
rate up comment 7 rate down comment 2
Mavi Goz
преди 9 години
Пак обяснявам бавно, защото май бавно топлиш: присъствието на обект във въздуха се регистрира от радар - няма друг способ още! Радарът определя наличието на обект, неговата посока на движение, височина, скорост и дори размери и форма - зависи от качествата на радара! Това се постига чрез облучване на обекта и анализ на отразения сигнал. Това обектът не може да предотврати и не зависи от него, или поне повечето самолети. Борбата срещу радарите е многогодишна, скъпа и доста неуспешна! Гледат те като на талавизоро!Транспондерът е точно обратното - сам си казваш всичко без бой - активно излучваш, но такава информация, която допулва тази, която радарът сам си взима, без да те пита.Ако дори за половин процент си прав, че радарът без транспондера не може да определи основните данни за обекта, то тогава къде отива цялата концепция за ПВО? Начи ше чекаме врагът да си пусне транспондерите, та да го засечем и атакуваме? Смешно!Чрез транспондера улесняваш диспечерите.... ако искаш... Хаха!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
35
rate up comment 3 rate down comment 1
georgi_shum
преди 9 години
Предполагам визираш Б2. Да американците имат по напреднали стратегически бомбардировачи. Но Б2 е колосално скъп и има едва около 20 броя на служба. А и предназначението му е различно от това на Б52. Но както и да е. Това не прави Т 95 и Ту 160 по малко опасни оръжия. Особенно Ту 160!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още