Заради ликвидната криза през последните няколко месеца компанията е "на дрога", както казва председателят на борда Армин Бургер. Тоест, компанията отново започва да увеличава отстъпките, за да привлече клиенти в магазините. Но това увеличава натиска върху маржовете. Със своята добре позната формула "20% отстъпка на всичко" Praktiker се докара почти до ръба на разрухата. Но очевидно на компанията в момента не й остава друг изход, за да получи изобщо някаква ликвидност.
През последните седмици Praktiker очевидно е опитал по всякакъв начин да засили бизнеса си. В края на юни, много преди конкуренцията, компанията стартира в почти всеки свой магазин „летни разпродажби" с намаление до 70 процента на отделните артикули. Средностатистическите отстъпки са в размер на между 20 до 40 на сто.
Подобни акции често са признак за това, че едно търговско дружество спешно се нуждае от пари - те обикновено изтъняват печалбите, пише германската преса.
Концернът осигури през есента на 2012 г. основната част от своя спасителен финансов пакет, който сега се оказва недостатъчен. Така се сложи временен край на спора с основните акционери, които критикуваха старото управление и отстъпките към донорите. Няколко от заемодателите отпуснаха кредити, а освен това Praktiker увеличи капитала си. С парите групата иска да разшири своето дъщерно дружество Max Bahr към водещ бранд в Германия, след като самият Praktiker попадна в беда със стратегията си за евтини стоки ("20 процента отстъпка на всичко"), припомня Ройтерс.
Ситуацията се усложнява и заради слабия бизнес през тази година. Метеорологичните условия са накарали потребителите през първата половина на годината да си останат вкъщи, вместо да влизат в магазините за ремонти. Това, разбира се, засяга цялата индустрия, но именно Praktiker е концернът, комуто това най-малко бе нужно, както заяви главният изпълнителен директор Армин Бургер по време на годишното общо събрание в края на май. Освен това преструктурирането от Praktiker към Max Bahr е причинило допълнителен спад на продажбите и ръст на разходите.
Второто тримесечие вероятно няма да бъде по-добро от слабото първо тримесечие. Април е бил твърде студен, май – в голямата си част студен и влажен, а през юни в Бавария, Баден-Вюртемберг, Тюрингия, Саксония, Бранденбург, Мекленбург-Западна Померания, Саксония-Анхалт и Тюрингия имаше наводнения. Praktiker говори за „шарено тримесечие", с доста слаб април.
Поради лошото си финансово състояние Praktiker има най-много за губене, пише Юрген Елферс от Commerzbank в свое проучване. За отстъпление веригата вече няма никакво място. Затова той съветва за продажба на акциите на концерна.
През 2012 г. в България, където компанията има около 600 служители, беше отчетен спад на продажбите от 4,4% до 90,2 млн. лева, но това намаление показва стабилизация на фона на спада от 12% за 2011 г., от 21,8% за 2010 г. и срив от 25,3% за 2009 г. спрямо предходната.
И докато през последната предкризисна 2008 г. компанията е отчела приходи от продажби в размер на 183,8 млн. лева, четири години по-късно те са с над 50% по-ниски – 90,2 млн. лева. „Това рефлектира върху цялата ни политика. Ние се принудихме да се разделим с някои служители, но съкращенията ни са в по-малки размери, отколкото тези на конкуренцията. Така например през 2008 г. ние имахме около 920 служители, а през 2012 г. техният брой вече бе около 600“, поясни преди няколко месеца пред Investor.bg управителят на компанията за страната ни Райнер Витка.
* Статията е актуализирана към 11 часа изявлението на Райнер Витка за ситуацията
преди 11 години И после питаме за държавност!Държава са банките! Голямо зло! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години А пък на мен ми откраднаха 27 лв. от картата просто ей така! Това дори и джепчийките на женския пазар не го могат. Mtel са без конкуренция, ама в кражните. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години sagto taka CARREFOUR predi po4ti godina se ottegli ot GREECE , no prisastva na BG pazara. ofisa im e v BG отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години zagto ne pishete, 4e i ALLATINI edna ot golemite GR firmi obqvi ***? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Tova s podstriegvaneto na dylaga ot Greece li go vzeha :))))))))))))))))))Zalki sa . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години "беше" подсъдно. Българското законодателство позволява да работиш на загуба. Не помня кога го промениха, но съм сигурен, че има такава промяна. Та затова работят на загуба - за да унищожат конкуренцията така е - след това излизат в паритет с Бриколаж и остават единствените на пазара. Тактиката е убиец ако можеш да си позволиш да работиш на един пазар години на загуба. на им сега отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Ами то това е и връзката.Като работят на загуба няма как да не удушават каквато и да е конкуренция.Струва ми се че това е и подсъдно ама не съм експерт, така че ако някой има отговор да сподели! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Надявам се това да е съдбата на такива огромни и тромави фирми, които освен че работят на загуба удушават дребния бизнес в сегмента. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Прав си ! Но и моите приятели устояха . Тук действа едно от най-успешните обединение на български търговци : http://deken.bg/for-us.html отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Този фалит за мен не е изненада. На фона на всички вериги - и чужди, и български, "Практикер" са невероятна комбинация от високи цени, не чак толкова високо качество, странен асортимент, не твърде удобни локации и липса на гъвкавост. Аз при десетки хиляди, хвърлени за строителство, ремонти, обзавеждане, едва ли да съм направил и 200 лв. там, а обикалям всеки път по веригите. Един Практис въпреки, че са на ръба от години, имат доста по-смислена продуктова гама и ценова политика... отговор Сигнализирай за неуместен коментар