С 59% е скочила оперативната печалба на Porsche за първото полугодие, подкрепена от силните продажби на Cayenne, пише Bloomberg.
Печалбата на автомобилния производител преди данъци и лихви се е увеличила до 1,07 млрд. евро (1,54 млрд. долара) към края на юни, докато година по-рано възлизаше на 675 млн. евро, посочват от компанията.
Целта на Porsche е до 2018 г. да удвои продажбите на леки автомобили SUV до 200 000 единици годишно, както и да разшири позициите си на развиващите се пазари. Тази година автопроизовдителят очаква да увеличи доставките до 100 000 единици от 97 000 през 2010 г.
За да постигне целите си, Porsche смята да пуска поне по един нов продукт всяка година, каза още миналия месец директорът по продажбите на компанията Бернхард Майер. За 2011 г. ключов модел е седмото поколение на 911, което ще дебютира на автомобилното изложение във Франкфурт следващия месец.
Германският производител, който разчита на Cayenne за половината от доставките, планира да увеличи производството на най-продавания си модел с 10 на сто до общо 20% от производството, като започне с увеличението от следващата година.