Заради COVID-19 наблюдаваме трайни промени на потребителските навици, заяви в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Теодора Петкова, главен изпълнителен директор и председател на управителния съвет на УниКредит Булбанк.
Тя обясни, че ситуацията около коронавируса е дала сериозен тласък на дигитализацията на банките, като очакванията са, че тази тенденция ще остане и след кризата.
„COVID-19 даде възможност за модернизиране на ИТ структурите и внедряване на услугите ни в дигиталните канали“, посочи главният изпълнителен директор на УниКредит Булбанк.
Теодора Петкова обаче обясни, че банковите служители имат своето място в бъдещите банкови модели въпреки дигитализацията.
„Има много активна тенденция за пренасочване на клиенти към дигитални канали – отчитаме над 50% ръст на плащането на комунални сметки през мобилно банкиране, всеки три от четири споразумения за прилагане на стабилизационните мерки са през дистанционните канали, като се регистрира и над 25% ръст на обажданията през кол центъра“, разкри Петкова.
Тя се надява, че банката ще запази възможността за работа от вкъщи като социална придобивка за служителите и това ще повиши мотивацията им.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.