Има неяснота какъв ще бъде ефектът от новото облагане на автомобилите от 2014 г. Това стана известно на заседанието на парламентарната бюджетна комисия, която обсъди предложението на кабинета данъците за колите, които отговарят на високи екостандарти, да бъдат намалени.
С промените се премахва отстъпката в налога за коли с катализатор. В момента според действащото законодателство автомобилите с катализатор се ползват от 50% отстъпка от данъка. Това правило няма да важи от следващата година.
Собствениците на автомобили, които отговарят на стандартите Евро 5 и Евро 6, ще ползват 50% на сто отстъпка, ако двигателят е до 100 конски сили. По-старите коли, които отговарят на стандартите Евро 3 и Евро 4, ще ползват 30% отстъпка от данъка.
Винаги съм бил против различни политики да се правят чрез данъци, в случая – екологична политика, заяви по време на дебатите депутатът Георги Кадииев.
Председателят на бюджетната комисия Йордан Цонев защити промените. Досега се смяташе, че катализаторите допринасяха за екологията. Един катализатор има не повече от 5 г. живот и струва най-малко 1000 лв., има и два пъти по-скъпи. Излиза, че на всеки пет години един беден човек, който купува стар автомобил, трябва да дава на година по 400 лв., за да ползва преференция около 40 лв. Нито има логика, нито ще си купи катализатор. А и катализаторите не са действащи, защото повечето стари коли са произведени преди 2007 г., коментира Цонев.
Това е въвеждане на данък „Москвич“ или данък „Запорожец“, ще бъдат ощетени притежателите на стари коли, коментираха депутати от ГЕРБ.
Въпросът е дали държавата не прави политика за сметка на общините, каза Емил Савов, зам.-изпълнителен директор на Националното сдружение на общините (НСОРБ). Според него непосредственият ефект ще бъде увеличаване двойно на данъка и невъзможност хората да ползват новата отстъпка. В законопроекта няма финансова обосновка на промените, коментира той.
Менда Стоянова заяви, че не е редно законопроектът за местните данъци и такси да се гледа без официално становище на сдружението на общините.
В Закона за местните данъци и такси догодина се запазва методът за изчисляване на такса смет на базата на данъчната оценка на имота, който се ползва в момента от общините. След 2015 г. местната власт ще може да изчислява таксата и по нова методика, която тепърва ще се подготвя и ще е свързана с количеството отпадъци.
Таксата трябва да стане целева. Сега сметосъдържащите фирми издържат футболни отбори, има мафиотски практики на много места, заяви Йордан Цонев. Така повече не може да продължава, не е справдливо нито за гражданите, нито за бизнеса, нито за общините. Той отчете, че определянето на нова методика ще е сложно.
По принцип подкрепяме тезата, че сега определянето на такса смет на база данъчна оценка е несправедливо, заяви Емил Савов. Той поиска в закона да бъдат изброени ясно методите за изчисление на таксата, които да се използват като алтернатива.
преди 11 години ... това естествено не отнема нищо от "блясъка" на селски тарикат на господина. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години "...е роден във Варненското село Карапелит "-----Добричко село е Карапелит, не варненско.http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%BF%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D1%82 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Йордан Цонев, известен още и като Данчо Ментата или Данчо Пицата, е роден във Варненското село Карапелит на 05.10.1956 г. Завършва Икономика и организация на строителството във Висшия институт за народно стопанство в гр. Варна и още като младеж, си отвоюва прозвището селски тарикат, което и до днес му приляга отлично.....http://***.eurochicago.com/2013/08/oligarsite-na-balgariya-yordan-tsonev/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години и какво като не сме производител на автомобили трябва да си останем пункт за приемане на стари автомобили ли?който не може да си позволи да плаща данък на няколко барутника да ги продава/ връща на вторични и да минава на градски транспорт или велосипед отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Много правилна политика при положение че имаш силен автомобилно сектор производителен - за справка Германия : стимулираш обновяването на парка и така подкрепяш икономиката си . Айде сега ти си отговори при положение че България внася 99 % от автомобилите си и при положение че внася 100 % от горивата си дали трябва да стимулира бързата подмяна на парка си отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Напротив, при положение, че могат да участват, предложението има много сериозен шанс да мине ... и да не се прилага изобщо :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години данъкът трябва да е според екологичноста на автомобила минаваш преглед мерат и ти определят данъка само че това тука е неприложимо, защото ще трябва да участват всякакви "неподкупни" служители от ДАИ и общината отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Пак с глупости се занимаваме. По-скоро въпроса е, че в момента средна ръка кола е 100 коня, под 100 коня трудно ще намериш и ш тази светлина, да изпраскаш едни 100+ левчета данък за едни форд фокус например от 102 коня е УЕКИНКО нагло. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Москвичите и ладите се превърнах в *** возила, а както е известно този етнос данъци не плаща. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Някой пак се е&@ва с народонаселението. Данък "Москвич" няма, т.е. има, цащото все още мърдат няколко "москвича" из Българията. Но "Москвич" НИКОГА не е ползвал някаква отстъпка заради високата си екологичност. Малко тъпичко идва да се говори за "Данък Москвич". Изхвърлянето на автомобилите с катализатор от привилегированите говори само за едно - финансови апетити на скудоумниците, които властват над нас, с наше позволение. За УПРАВЛЕНИЕ не говорим, защото ТЕ не са в състояние да правят такива непривични за тях неща. ***... отговор Сигнализирай за неуместен коментар