IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Махат данъчните отстъпки за колите с катализатори

Автомобилите, отговарящи на високи екостандарти, ще ползват отстъпки, но само, ако са с двигатели до 100 конски сили

18:00 | 02.10.13 г. 13
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Махат данъчните отстъпки за колите с катализатори

Кабинетът отмени отстъпката в налога за коли с катализатор, съобщи телевизия Bulgaria on AIR. В момента според действащото законодателство автомобилите с катализатор се ползват от 50% отстъпка от данъка. Това правило няма да важи от следващата година.

Все пак, данъците за колите, които отговарят на високи екостандарти, ще бъдат намалени, решиха днес министрите, които приеха изменения в Закона за местните данъци и такси. 

Собствениците на тези автомобили, които отговарят на стандартите Евро 5 и Евро 6, ще ползват 50% на сто отстъпка, но само ако двигателят е до 100 конски сили.

По-старите коли, които отговарят на стандартите Евро 3 и Евро 4, ще ползват 30% отстъпка от данъка.

Кабинетът реши още младите семейства с ипотечни кредити за жилище да ползват данъчни облекчения.

Догодина се запазва методът за изчисляване на такса смет на базата на данъчната оценка на имота, който се ползва в момента от общините. След 2015 г. местната власт ще може да изчислява таксата и по нова методика, която тепърва ще се подготвя и ще е свързана с количеството отпадъци.

Повече подробности за решенията на правителството в областта на данъчната политика можете да видите във видеото:

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:57 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

13
rate up comment 0 rate down comment 0
Веско
преди 11 години
"какво точно се влучва с един автомобил на 5,10 и 14 години та трябва да има разделение? "Сега ще ти обясня: ако имаш автомобил на 10 години, ти си плащал 10 години данък, както и всичко останало. Сега вече може да се очаква че вследствие на амортизация, няма да го караш толкова много, а и ще се налагат посещения на сервиз, освен това си зелено ориентиран и продължаваш да си ползваш старата кола, затова е хубаво да ти се намали данъка.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 0 rate down comment 0
Веско
преди 11 години
Няма еко компонент, а облекчение за коли с катализатор и то под 100 к.с., демек стимулира се покупката на малолитражки. И не се увеличава данъка на старите коли ами се степенува облекчението. Търсят отде да дойде някой лев. Та ми вдигат данъка на малката икономична кола от 35 на 47 лв щото нямам ЕКО4. А старата бегачка и преди и сега си е 200 кинта. Къде го видя еко ефекта и стимула за купуване на Великата Стена?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 0 rate down comment 0
aav
преди 11 години
както винаги се действа по най-лекото съпротивление. Тези, които плащат да плащат повече, а тарикатите, които се крият и не плащат данъци пак ще се крият. Какви са действията против тях? Докога ще я има безумната схема по-която сега се изчислява данъка? Може ли някой чиновник от МФ да обясни какво точно се влучва с един автомобил на 5,10 и 14 години та трябва да има разделение?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 1 rate down comment 0
Людени
преди 11 години
Мистър, това вече го има - казва се акциз .... и от следващата година се вдига (по план?) за газ-метан (като гориво на МПС) напр. и други.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 2 rate down comment 0
data
преди 11 години
Защото проблема е в общинските бюджети - до момента те чакат на трансфери от централния бюджет . Проблема обаче е в все повече увеличаване на плащанията към НОИ който изяждат все по голяма част от централния бюджет . изходите са два - увеличаване на централните данъци ( не приемливо от политическа гледна точка ) или увеличаване на местите налози за сметка на трансферите .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 8 rate down comment 1
MrSi
преди 11 години
А защо вместо данък МПС не се въведе допълнителна такса върху горивото ? Който повече кара автомобила си , толкова повече ще плаща . Ако колата ти е мощна и гори повече ще зареждаш по-често и ще плащаш повече. По този начин ще се избегне и порочната практика да живея в едно населено място и там да карам колата си , а в същото време да съм е регистрирал на друго място и там да плащам данъци.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 3 rate down comment 0
peshokev
преди 11 години
Как пък никой не попита защо трябва да се плаща на калпак, а не за това колко си ползвал разбитите общински пътища. И на мен не ми стигат парите, но не мога да вдигна цените двойно, защото не съм монопол, а държавата е или по-точно е паразитиращ монопол.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 4 rate down comment 2
deant
преди 11 години
Точен, както винаги:)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 6 rate down comment 4
data
преди 11 години
Има две теории и двете си имат логика :1.Общините са без пари - така или иначе ще има сериозно вдигане на местните данъци следващите 2- г.2.Гриша Ганчев се е договорил (заплатил) за вдигането на налозите върху старите коли
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 9 rate down comment 2
deant
преди 11 години
Ако няма ЕКО връзка, защо има еко компонент? Т.е. защо има разлика дали колата е с катализатор или без, дали е евро 3,4,5,10? Определено е ясно, че искат да вдигнат продажбите на нови таратайки, демек крайната цел е да вдигнат на крака кредитирането и лизинигите, щото банкерите горките се задъхват.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още