„Най-голямата трудност не е да намерим клиенти, а да намерим кадри, затова се стремим да предложим възможно най-добрите условия. Бизнесът расте с много голяма скорост и са нужни хиляди нови служители. Наясно сме, че това не може да се постигнем само с органичен ръст, може да се наложи да привлечем и външни кадри“, посочи той.
Според него ИТ услугите и аутсорсинга в последните десет години растат с около 20% годишно, като тази година няма да бъде изключение – прогнозата е за 18,6% ръст. „ИТ и софтуер бизнесът в България ще достигне стойност от 4,7 милиарда евро, прогнозира Филип Рувре и напомни, че преди две години делът от БВП на тази индустрия беше 6,6%. – До 2024 очакваме да достигне 11% от БВП.“
Мениджърът посочи, че за разлика от други сектори на икономиката, които пострадаха по време на пандемията, аутсорсинг услугите отчетоха двуцифрен ръст.
„През изминалите две години трябваше да реагираме много бързо на Covid“, обясни Рувре и потвърди, че възможността бизнесът да предоставя услуги дистанционно е причината „да се разраснем и да достигнем там, където други не можаха“.
Той съобщи, че 80% от служителите все още работят от вкъщи, като фирмите предвиждат до 25-30% от работещите да се върнат на ротационен принцип в офиса. Според него работата от вкъщи дава предимство при наемането на нови служители, тъй като вече могат да наемат хора и извън големите градове. „Определено най-голямата промяна е, че сега наемаме отвсякъде, това ни това достъп до много по-голям обхват и е позитивно за компанията“, убеден е изпълнителният директор на Модис България.
Рувре обяви, че компанията планира да разрасне бизнеса си в България в следващите две до пет години. „Очакваме да имаме 4 хиляди служители до 2025 г., в момента имаме 1400“, казва той и уточни, че въпреки това не се предвижда наемането на нови офис сгради именно заради новата тенденция за работа от вкъщи. Въпреки това мениджърът смята, че е важно за служителите да имат контакт с офиса.
Какво е мнението на номинирания за „Мениджър на годината“ Филип Рувре за особеностите при управлението на хора от разстояние? Как се отчитат резултатите от работата на служители, които работят от вкъщи? Какви са предизвикателствата пред аутсорсинг услугите? Какво е влиянието на войната в Украйна върху ИТ бизнесът в Югоизточна Европа?
Целия разговор може да видите във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „В развитие” може да гледате тук.
преди 2 години Не е само в ИТ. Навсякъде е леш... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Какъв разход? В България осигуровките и разходите на работодателя са ниски. За това всички се бутат да търсят кадри тук. Проблемът е че много хора бягат на запад заради скапаната инфраструктура, липсата на училища и детски градини, т.е. освен ИТ и природа (която унищожаваме) друго нямаме. Който плаща по-високи заплати той ще обере мозъците. Който му се струва скъпо да инвестира в Германия, Швеция, Великобритания. С ниски заплати можеш единствено да загубиш. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Проблема не е в заплатите а в разхода срещу тях . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Проблема не е в заплатите а в разхода срещу тях . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Проблемът е огромен и няма да се реши с внос на кадри от вън, а само с вдигане на заплати и то над инфлацията :). Много хора се преквалифицираха на ИТ и запълват дупките. Колкото повече се вдигат заплатите толкова повече кадри ще имате. Не от всяко дърво става ***, но щом монтьор и барман станаха топ програмисти с много слаб английски значи проблемът е в работодателите и съответно заплатите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години "За ИТ и аутсорсинга най-голямата трудност е намирането на кадри"Ще ви стане още по голям проблем, отвсякъде чувам ще тази година заплатите на заетите в сектора са скочили с до 5%, а новоназначените взимат с до 50% повече. Извода, мноооого напуснали. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Саша Безуханова е спец bg4ua отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Абе да си призная 1500 бруто за колцентър е средната запалата в българия и спокойно може да си работи от вкъщи,, това за провинцията е супер новина , проблема е че ако знаеш език в софия може да изкарваш много повече ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години явно ще се наложи фирмите във варна да вдигнат заплатите... а всъщност, те не работят ли на същия глобален пазар като фирмите в софия ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години "Определено най-голямата промяна е, че сега наемаме отвсякъде, това ни това достъп до много по-голям обхват и е позитивно за компанията"Точно така в моя екип има хора от 5 различни часови зони. Буквално от кол и въже. Испания, Белгия, Украйна, Москва и Индия. Общо взето работим като "екип" по 2 часа на ден. До колко е ефективно за компанията, тя да си прецени. На мен надника ми тече, така или иначе .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар