Компанията, с която служебният министър на икономиката Кирил Петков заяви, че България води преговори за завод у нас, е производителят на електромобили Next.e.GO, пише „24 часа“, позовавайки се на свой източник, който определя като „един от основните двигатели на проекта и участник в преговорите“.
Според изданието компанията търси терени в шест държави, с идеята да построи свои заводи в тях. Преди шест месеца беше потвърдено, че ще бъде отворено предприятие в Гърция. В него ще се инвестират 100 млн. евро.
Планът е в България да се инвестират 140 млн. евро, като вече е харесано място за завода. Става дума за терен на братята Кирил и Георги Домусчиеви в завод „Балкан“. Според „24 часа“ двамата са имали активно участие в преговорите и имат „съществен“ принос за сключването на сделката.
Заводът ще бъде построен в Ловеч до 2023 г. и в него ще работят 1000 души. Самите преговори са във финалната си фаза и се уточняват детайли по сделката. Комуникацията по въпроса тече от месеци, а от седмица инвеститорите са в България.
Припомняме, че в неделя служебният министър на икономиката разкри, че се водят преговори с компания, но не разкри коя.
„Привлякохме за пръв път в българската история голяма европейска компания за производство на електроавтомобили”, сподели той пред Нова телевизия и уточни, че в следващите две седмици ще стане ясно дали договорът ще бъде подписан.
Източникът, който остава анонимен, твърди, че в събота ще бъде подписан меморандум между Министерството на икономиката и инвеститорите, с който ще се поеме ангажимент до 20 юли Министерският съвет да одобри държавна подкрепа от 34 млн. евро за построяването на завода. Електромобилите, произвеждани от Next.e.Go, са с марката e.GO. Те са малки и успяват да изминат близо 200 км с едно зареждане на батерията, а началната им цена е 26 хил. евро.
преди 3 години Ентусиазмът на министъра ми се струва малтко странен. Така, фирмата е била до миналата година в защита от кредитори. Влиза някакъв холандски фонд за дялов капитал и на 26.02.2021 затварят Рунд Б на финансиране със записване на 30 млн. евро.Първо производство трябва да започне сега да излиза. Да не каже някой, че лъжа, но това пише тук - https://***.finsmes.com/2021/02/next-e-go-mobile-se-closes-e30m-series-b-funding.htmlСега, как компания, която тепърва започва производството си в Германия ще търси разширение в България, и в Гърция ми е странно. Макар България да разви немалка индустрия свързана с автомобилната верига на доставки, все пак сме далеч от сериозната автоиндустрия. Гърция всъщност е имала автомобилна индустрия през 70-те и 80-те, която обаче залезе. Защо компания, която е все още в неразвит статус и изглежда не е стартирала доставки или тепърва ще ги стартира, ще изразява такива мащабни намерения за инвестиции - ако става дума и за двете страни, това са над 200 млн евро(при серия Б за 30 млн евро)! Все пак говорим за конкурентен и цикличен сектор с висока капиталова интензивност. Въпреки изливането на маса пари в сектора и готовността за подпомагане, все пак един инвеститор може би иска някакъв нюанс на комерсиална валидация след всичките R&D разходи, капекси и тн... Но да кажем, че има маса лесни пари, все пак изглежда странно. Странно е и това, че в тази компания в Линкдин има 150-200 служители, от които една много голяма част са липсващи профили. Ако аз работех в някой секси стартъп за е-мобилност в Германия сигурно щях да го пиша.Не казвам, че Петков лъже - възможно е да има някакво инвестиционно намерение, но това е просто... намерение. Възможно е сумите да варират драстично - например да говорят за 30-40 млн евро инвестиция, но министърът съвсем леко да завишава бюджета. Докато не видя първа копка аз не вярвам това да се превърне в нещо съществено. Или казано другояче - предизборна реторика. И лично аз се дразня как покрай откровената простащина на Ива Николова от ПИК с тъпите й въпроси за дипломата на това недоразумение, не само, че ги затапи (че този има патологичен проблем със самочувствието и покритието е факт, ама от 10 години се представя като "Кирил Петков, завършил Харвард", Америка за България финансират някои от инициативите му, та точно там да се целиш дето е ясно, че не лъже е крещящо тъпо), ами дори и успя да представи това като някаква невероятна инвестиция. Малко като провиотиците му - на хартия е куул, ама ако се вгледаш в детайла е като липовона на Ричи Величков - купува някакъв евтин продукт, който продава скъпо в САЩ(отчетите му индикират за чисто търговски операции, никакво производство), препаратът е в най-добрия случай със съмнителни ползи, както повечето хомеопатия, а реалният резултат е, че от тези търговски операции прави 300 к лева брутна печалба, която се разпределя за заплати на 2ма служители. Което може би не е малко, но предпочитам за Петков да се говори като спекулант, а не като сериен предприемач, представляващ панацея за българската икономика. Така де, мултипликаторният ефект извън неговия джоб, си е просто нулев. Да не се окаже същото и с инвестициите... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Нямат шанс тези.При положение, че гигантите яко навлизат в сектора, да заложиш на нещо подобно е бошлаф работа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Привлякохме за пръв път в българската история голяма европейска компания за производство на електроавтомобили...Леле леле.Напънала се планината, родила мишка.Малко като приказката с компютрите и компотите за Япония се получи...Нито е баш голяма,нито вие сте я привлякли, май заслугата, ако стане нещо ще е по скоро на Домусчиеви. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години на който му е интересно ей това клипче дава май най-много инфо за колата , иначе ще правят и товарен и пътнически ван . засега само в немско ... https://***.youtube.com/watch?v=x9g8EeOLpBo отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Най-големия кеф е като напишеш в гоглето NEXT.GO. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години теслата все пак е топ ъф да топ на електричките ... всички останали им дишат прахта с по неколко обиколки след тех ... тя твойта ще е и с новият модел батерия ... :))) ... тва за малолитражка не е зле ... в този размер нема къде да събереш повече двигатели и батерия ... в европа средно ежедневното каране е от 30 до 40км . 120 си е екстра в общият случай . гъсто населени градове , тесни улици , тесни места за паркиране , кратки разстояния . маломерните коли са един от най-добре продаваните сегменти в ЕС . като започнеш да плащаш по 3-4лв на седмица за ток вместо по 80-100лв за бензин друга песен ще запееш . спреш и по сервизи да висиш ... :))) ... и на зарядна станция пак си е далавера в пъти от бензина ... не зле за начало , на всички големи европейски производители маломерните електрички са с подобни параметри ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Туй ли беше водещата немска компания от фалбите на министъра?И ся кво - държавата снася 34млн на Домуса... останалото приказки от 1001 нощ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години *** и ти си расъл ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години 26600 евро за този размер и този пробег от 120 км ми се струва като кофти оферта.Тесла ми дават базова цена за 3 моторния сайбъртрак 70 000 евра . Опция е пълния автопилот за още 7000. Пробег според външните условия и шофирането от 380 до 605 км. Ускорение 0-100 км под 3 секНай слабата 1 моторна версия с малко по слаб пробег и ускорение 0-100 за 6.5 сек почва от индикативно 45000 евра.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Ефтиния а?Ама трябва да си земеш 2 , една за левия и една за десния крак отговор Сигнализирай за неуместен коментар