Малко над 4000 студенти попълниха и тази година въпросник от над 50 въпроса, в който определят „кой е техният мечтан работодател?“, а след това – характеристика по характеристика описват „защо е така“. Става дума за независимото проучване Graduate Survey, което за 5-та поредна година измерва имиджа на работодателите сред студентите у нас по международен лиценз.
За първи път проучването класира Топ 50 в 2 категории – Компании с персонал до и над 250 служители.
В Топ 20 на компаниите с най-висок имидж като желан работодател сред студентите в България няма изненади. Наблюденията са, че през последните пет години това са приблизително сходни компании, които имат отношение към работата със студенти, изградили са свои традиции и по правило са в привлекателни и популярни индустрии.
Така на първо място през 2021 г. като най-желан работодател в проучването Graduate Survey, при фирми с персонал над 250 човека, се нарежда софтуерният гигант SAP Labs България (на 9-та позиция през 2020г.). Второ и трето място остават непроменени. И тази година те са заети от Софарма АД (2) и VMWare Bulgaria (3).
При работодателите с до 250 служители най-високо оценена е Coca-Cola Bulgaria EOOD, брандираща се като Coca-Cola Sofia IT Development Center. Очевидно пандемията е променила леко фокуса на студентите и на следващите две места се класират компании от здравния сектор. Второ място заема представителството в България на Pfizer, а трето – друга фармацевтична компания с бизнес и в агросектора – Bayer.
Важно е да се обърне внимание и на целите на проучването. Причината да съществува ежегодното независимо проучване Graduate Survey e събирането на дълбочинна информация, изследваща имиджа на работодателите (емоционални и функционални характеристики), канали на комуникация, чрез които се е формирало мнението на студентите, и други характеристики, помагащи на компаниите чрез обратна връзка да разберат къде имат поле за подобрение.
Малки
Проучването създава индивидуален профил на всяка компания, включващ предимствата сред конкурентите на пазара на труда, къде изостава, както и кои комуникационни канали може да използва, за да постигне по-висока ефективност при контакта си със студентите.
По-задълбочен поглед над събраната информация показва, че 34,15% от попълнилите проучването са кандидатствали за стаж при желания работодател. Това говори не само за добро познаване на компанията, но и за предприето действие – една от основните цели, стоящи пред експертите от отделите за човешки ресурси при работата върху работодателската марка.
Друга добра новина за бизнеса у нас е, че от изкаралите стаж осреднената оценка за удовлетвореност е 84%, а коефициентът, измерващ склонността за препоръка на стаж в компанията, е 8,9 от възможни 10 точки.
Реклами в интернет и Facebook са местата, в които през изминалата доминирана от онлайн комуникации година най-често студентите са създавали впечатление за желания работодател. На следващите три места се нареждат приятели студенти, служители на компанията и семейство и познати (попадащи под общия знаменатал „лични препоръки“).
Проучването Graduate Survey се провежда ежегодно от ToTheTop Agency с медийното партньорство на Investor.bg. Проучването е независимо, по международен лиценз на Modern ManagementConsulting, UK, и цели да скъси дистанцията между работодатели и студенти, предоставяйки разширена индивидуална информация за имиджа на всяка компания, събрала достатъчен брой анкетирани за попадане в статистически представителна извадка.
Ето и кои са Топ 50 в тазгодишната ежегодна класация за имиджа на работодателите в България според студентите у нас по данните от Graduate Survey 2021 за работодатели с над и под 250 служители:
преди 3 години Пак се почна със съчиненията, повечето от тия фирми са пълна мизерия, яко бачкане, за не чак толкова пари. Просто всеки "заек", не го осъзнава, докато не почне в някоя от тях. отговор Сигнализирай за неуместен коментар