„В САЩ има насищане, където, за да наемеш един човек разходите са огромни. Това е и една от причините, немалка част от американските компании да базират част от изследователските и развойни центрове в Европа. Имаме много подобни примери в България“, обясни той.
Според него 2019 г. е умерено успешна година за българската стартъп екосистема.
„Без да бъдем максималисти, считаме, че имаме огромен потенциал, който тепърва да развиваме. Истината в България е, че няма системно събиране на данни и статистика, така че каквото и да кажем, то ще е на база на лични наблюдения“, допълни Стефанов.
Председателят на Българската стартъп асоциация обърна внимание на факта, че има все повече инвестиции на чуждестранни фондове в български компании.
„С единица инвестиция в България може да се направи много повече, отколкото където и да е другаде по света“, посочи Натанаил Стефанов.
По думите му, за да станат разпознаваеми българските стартъпи е необходимо да съществува силен маркетинг на държавно ниво.
„Приоритет на държавата е България да се брандира като място за стартиране на иновативни компании с висока добавена стойност“, съветва експертът.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.