IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Превозвачи възразяват срещу поставянето на колани на всички автобуси

Подмяната на седалките е конструктивно изменение, заяви Магдалена Милтенова

11:05 | 31.08.18 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: АПИ</em></p>

Снимка: АПИ

Според превозвачи становището всички автобуси да имат колани е неправилно и некомпетентно. В един момент може да се окаже, че „тези колани, поставени по неправилен начин, биха застрашили живота на хората повече, отколкото ако ги няма“. Това заяви пред БНР Магдалена Милтенова, председател на Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта и представител на Националното сдружение на автобусните превозвачи.

По думите ѝ подмяната на седалките в по-старите автобуси, в които няма обезопасяващи колани за пътниците, означава конструктивно изменение. „Когато по-старите автобуси са произвеждани, са правени съответните изпитания за тежестта на седалките и отстоянието между тях“, обясни тя и допълни, че няма как да се установи "кой автобус е бил произведен с колан и кой не“. 

Новите автобуси от 2008 година насам са оборудвани с колани, но в Европа всички автобуси отпреди 2008-а продължават да се движат, посочи още Милтенова.

Предложението всички автобуси да се оборудват с предпазни колани дойде след тежката катастрофа край Своге от 25 август, при която загинаха 17 души.

"Надяваме се, че отговорността наистина ще се понесе и тя няма да бъде поета изцяло и само от водача на автобуса, защото в такива ситуации водачът винаги е уязвим", каза още Милтенова. Тя определи скоростта на движение на автобуса преди трагедията като умерена. "53 км/ч е съвсем умерена скорост и това, че от АПИ са поставили знак „40“ съвсем не решава проблема", смята Милтенова. Тя даде пример със свое преживяване и разказа, че с личния си автомобил се е преобръщала с 20 км/ч на необезопасен участък. "10 км над поставеното ограничение не са фаталните", категорична бе тя.

Милтенова коментира още, че варовикът, който бе открит в асфалтовите смеси в участъка на катастрофата, се шлифова, става хлъзгав и не създава условия за сцепление. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:34 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още